justbeccca

Allergi känns närmre

Kategori: Hundar

Nu har vi håller på med behandlingen i en vecka och jag trodde jag såg förbättringar i början. Men alltså jag blir mer och mer säker på att det är en allergi. Det är inte alls samma mängd utslag som innan. Men det går upp och ned i mängden. Aldrig riktigt utslagsfri. Hon kliar sig mer igen nu. Inte så att hon blir störd av det, men hon kliar sig märkbart i alla fall. 

Det jag nu börjar fundera på är ju om en allergi på en valp på 6 månader(bröt ut vid 5.5 månader) räknas in i dolda fel försäkringen. 
Menar om det nu är så att det är en allergi hon har, så kan ju jag inte avla på henne som planen var(om hon var frisk genom alla testerna som de ska gå igenom inom rasen innan man kan para). Samt att ska utslagen komma och gå, så kommer Akhela aldrig vara riktigt fin i pälsen som hon var innan allt detta. Vilket betyder att det inte är någon ide att ställa ut henne, då hon aldrig riktigt kommer kunna bli så pass fin.. 


Visst det har gått idag en vecka sedan vi började och vi har några veckor kvar på denna behandling som vi håller på med nu. Men det känns ju inte som det blir så mycket bättre än så här.. 
Jag kanske stirrar mig blind, eller kanske tänker för mycket. Men jag vill ha ett svar nu, nu på en gång vad det är som utlöser dessa utslag. Kommer Akhela sluta klia sig? 
Kommer Akhela kunna ställas ut med rätta förutsättningarna? 
Kommer Akhela kunna gå en valpkull, utan en allergi som stoppar? 

En ska vet jag, Akhela förlorar inget värde hos varken mig eller David trots om hon nu skulle vara allergisk. Dock förstörs planerna som gjorde att vi köpte henne. Vem står ansvarig för det? 
Vi hade ju aldrig köpt Akhela om vi visste att allergi fanns i generna.. Det handlar ändå om några tusen. 
För många tankar alltså.. 
Har någon av er svar på om dolda fel försäkring täcker allergier på valpar, så får ni gärna skriva det. 
Jag finner inte någon info om det...


///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: