justbeccca

Sommarens planer

Kategori:

Under den kommade sommaren kommer det ske saker. Trots att det känns som det är en evighet så är det knappt knappt två månader kvar. Tiden bara rinner iväg och här sitter vi, speciellt jag och försöker planera allt. 
 
Det första som kommer ske under sommarmånaderna är att Atos ska gå anlagsprovet på viltspår. Det är så spännande och nervöst. Men ju mer vi tränar och går spår jag själv inte lagt, ju mer litar jag på Atos. Han är så tydlig i sitt språk när han spårar. 
 
Nästkommande sak är h****, nej det får ni vänta på lite till :P 
Veckan efter det så är det bröllop i Falkenberg och det ska bli så kul. Det blir även en liten minisemester, vi kanske stannar kvar där nere ett tag, eftersom David har semester från den veckan(förhoppningsvis). Hälsa på Davids far och styvmor och bara njuta av tillvaron. 
 
Sedan ska vi träna en massor i viltspår för att eventuellt starta i öppenklass med Atos.
Ska ju även försöka hinna bygga mitt projekt, som jag skrivit om tidigare. Måste bara få tag i allt materiall och även hur allt ska se ut. Så kanske vi kan starta inom det någon gång i framtiden :) hehe 
 
Hur Ollies sommar kommer se ut, det vet vi inte. Då det var ytterliggare en familj som jag skrev om härom dagen som var intresserade, men ingen har ringt.. Detta är ett mönster, grymt irriterade mönster, är man intresserad av en hund och vill ha information om den, då ringer man. För varje samtal jag får om att en ny familj är intresserad och vill ringa och få information, så får man upp hoppet om att Ollie ska få ett eget hem. Men en vecka efter varje samtal så inser man att dessa inte verkar så intresserade alls. Jag känner ju att det inte känns bra om man inte ringer inom en vecka. Då känns det som de inte riktigt är så intresserade som man trodde. Men ja, det är bara att vänta och se. Hoppas verkligen han får sitt forever home snart, han är så värd det! :) 
 
Hur som helst så, finns det mer planer denna sommar än de som är skrivna här. Allt kommer inte upp här som sagt :) 
 
///Becca
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: