justbeccca

Onsdag = bästa dagen på veckan

Kategori: Hundar

Igår var det onsdag och det är min och Atos favorit dag. För då är det dags för den roligaste kursen, viltspår! :)
Denna gång fick Atos gå sitt spår sist, så hans liggtid blev längre. Men tror ni de gjorde honom något?!
Han tog sitt spår perfekt! Tappade två gånger, annars klev han av och kissade för att sedan ta spåret och fortsätta.
Denna gången så dagresor Atos och sket mitt i spåret. Han hade inte ens tid att gå av spåret och direkt han var klar så började han spåra igen. Haha!!!
Igår vända sig Atos om en gång och blängde på mig för att jag måste bromsa honom när han arbetar. Då var jag tydligen störande, men efter att ha "sagt till" mig så fortsatte han :-P haha

Nu har vi två gånger kvar och det känns så tråkigt att de snart är slut. Men vi har även provet kvar att göra och den sker i juni :-)
På kursen denna gång fick vi läxa på saker att göra. Så i helgen ska vi ut och lägga spår ;-)
Har lärt upp Josse nu hur hon ska lägga mitt spår, så att vi får ett bra spår. Men kom på att vi måste öka avstånden mellan vinklarna :-P hehe
Ska klura ut bana till Texas och även en mindre till Tia.
För er som inte vet så kommer Tia att stanna hos Josse och Håkan, de har valt att köpa henne och de förstår jag varför de har gjort :-) så nu ska hon också introduceras till viltspår :-D

Tänka sig att många klagar på att viltspår tar så lång tid att göra i ordning och en massa förberedelser. Men jag tror dom har missat charmen med det. Sedan när hunden finner klöven i slutet och du ser glädjen i hela hunden. Då kan jag säga att förberedelserna är värt det! Sedan att spendera flera timmar i skogen är aldrig fel! :-) På sen sommar och mot hösten plockar jag svamp och bär :-) hihi

Nej nu är de dags för promenad :-D
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: