justbeccca

Vill, vill, vill!!

Kategori:

Har suttit och kikat runt på lite utbildningar, dels för att veta vad jag ska göra när jag är klar med skolan denna omgång. Alltså nästa vår. Men sedan funderar jag på om man kanske skulle ta någon mer utbildning vid sidan vad studierna nu. 
Fann en jag vill gå, men hm, dyr var den kan man säga. Speciellt för en med enbart studiemedel, men det tåls att tänka på. En kanske skulle ta ett lån eller faktiskt delbetala för att få den utbildningen. 
Sitter och bollar med David om just den utbildningen. Vi får se vad framtiden utvisar, säger jag än så länge. 
 
En annan sak, idag har jag suttit och tänkt på att jag är otroligt kär i Atos och Ollies öron. Dom är så mjuka och goa. Hängande öron är det bästa! :D 
Man inser verkligen det lilla när man har stunder över att sitta och analysera och tänka. Ibland leder det till bra och ibland till mindre bra. Detta är en sån där mysbra känsla man får när man tänker på deras öron, för genast då tänker man på deras personligheter och underbara sätt dom är på och precis i det ögonblicket infinner sig en härlig och go känsla i hela kroppen och man blir lycklig. 
Tänka sig att två hundar kan göra en så glad av att bara finnas :D 
 
Har idag faktiskt inte haft lusten till att plugga, men läst lite har jag. Har inte heller skrivit klart mailet till Hundar utan hem. Ska ta lite mer bilder imorgon på lilla Ollie Boy och skicka med in. 
 
Idag har Atos och jag ställt oss på kö till Viltspår kurs. Kursen tar vi för att få lite mer djupare kunskaper men också för att vårat spårområde är invaderat av 3-400 vildsvin och av den anledningar har vi spårförbud där tills de har kommit igång emd vildsvinsjakten och fått bukt på problemet som uppstått på cirka ett år(lite mindre än ett år). 
Så vi står i kö i hopp om att någon inte kan medverka på kursen, då den var fullsatt. 
Sedan har Ollie gjort en förhoppnigsvis preliminär anmmälan till en valp cirkel, beroende på hur de ställer sig till våran reservation. 
 
Nu ska jag fortsätta mysa i soffan till en underbar TV-tisdag :)
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: