justbeccca

Ljuvliga söndag

Kategori:

Vaknade till en helt underbar söndag. Solen skiner, vinden inte lika kraftig idag och några plusgrader. Tråkigt nog måste man väl erkänna att våren faktiskt är på väg och att pulkaåkningen inte har hunnits med detta år :( Men vi får hoppas på en underbar vår, en okej sommar, skön höst och lika underbar vinter igen :) 

När jag vaknade idag hade mina grabbar varit vakna några timmar och David väckte mig för att springa ner och köpa frukostbröd, blev frallor(super gott). 
Sedan var det igång, direkt efter frukosten packade vi in oss i bilen och åkte till Karlstadloppisen som är varje söndag i totohallen på travbanan. Där gick vi och kikade lite. Gud vad alla säljer allt möjligt! Men jag fann en fin ljuslykta med fyra olika lägen på värmeljushållarna. Så den köpte jag :) Har dock inte bestämt mig än vart den ska stå sen när vi flyttat. Kanske i hallen eller på ute platsen. 
 
Efter loppisen åkte vi vidare till Biltema och granngården. David skulle ha spackel och lite allt möjligt till bilen och jag skulle ha mera hundgodis till lille Ollie(Atos äter inte allt). När vi var klara där så åkte vi till svärmor där det blev lite fika innan jag åkte igen. Jag ville vara ute i solen idag, då det blir lite svårare när veckorna kommer och speciellt nu när Tyra och Charlie kommer och Ollies vagn inte är helt färdig. Mycket mycket svårt då att få med sig allt, kunna gå en bit och ja, ni vet hur det är nog. Sedan pluggar jag på veckorna, så jag är inte ute lika mycket på dagarna då. Så man får passa på under helgerna! :D 
Efter fikat åkte jag och Ollie till isen och träffade Josse, Håkan, Martin, Bob och massa andra. Självklart charmar Ollie in sig hos alla. hih Vi var på isen en stund och sedan till bergvik för jag skulle ha tag i en parfym, fann en, men inte den jag ville ha egentligen. Men köpte den ändå, min är slut och jag var tvungen att ha en ny på en gång. Men är faktiskt nöjd med köpet :) Passar under våren och sommaren, den liksom har en släng av kokos i sig :) 
 
                                                  Proffsryttaren Atos i sin högform! 
Nu är Ollie och jag hemma i soffan, jag dricker kaffe, bloggar och tvättar. Medans lillen sover som en gris bredvid mig. Tänkte jag ska bada honom, var meningen att jag skulle gjort det igår, men hann inte igår. Så då blir det idag. Ska även frissa Atos tassar och klippa bådas klor ;) Allt detta ska hinnas med idag och även en dejt i rastgården med Lina, Tyra och Charlie. För att se hur hundarna är ihop när alla är lösa. Kan även vara bra att de ses dagen innan de ska umgås i några timmar. Ska även också försöka plugga lite, så jag inte behöver känna press och stress imorgon och kan enbart fokusera på hundarna imorgon. 
 

 
Kan också berätta att Ollie fick vara lös lite idag igen hos svärmor med Atos, och det gick super bra. Men stundvis får Ollie väldigt stort självförtroende. Men han kom tillbaka på inkallningen när han insåg att Atos inte hängde med utanför gården. Så vi tar lös springandes i små doser, men framåt går det. Jag som jourhems matte är super nöjd med honom. Hoppas verkligen den rätta personen för honom dyker upp snart. Så han kan få sitt egna hem och finna sig själv hos dom. 
 

///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: