justbeccca

Likasinnade

Kategori: Hundar

Man letar alltid efter någon som är lik en på något sätt.
Kan handla om förhållande relation, vänskapsrelation, intresserelation osv.

Jag har själv funnit min förhållande relation och några vänskaps relationer, då jag inte är personen som vilja tusen bekanta eller "vänner", utan jag vill ha riktiga vänner.
Dock så har jag inte ännu funnit personen som har samma brinnande intresse för hundar som jag har. Det är så fruktansvärt synd, för jag tycker det är kul att åka på föreläsningar, tävlingar, träningar och sitta och bolla idéer. Men tyvärr så får jag antingen göra det med mina systrar eller med min kära sambo. Dock blir det alltid svårt med detta, då dom inte alls är lika insatta i det som jag är. Så det blir liksom inte alls samma sak..
Kan ju hoppas på att hundklubben jag är med nu i, kan leda till intresse relationer. Vilket jag tror det lär göra, då det är naturligt i den situationen.

Hur som helst, så sitter jag och funderar på vilken av aprils månads föreläsningar jag ska ta. Eller om man faktiskt ska ta båda. Det är två helt olika och båda är fruktansvärt intressanta.
Ska nog ta och fundera lite mer noggrant på detta och även denna gång bolla med systrar och sambo.

En dag finner jag den likasinnade personen med brinnande intresse för hundar.
Nu får vi se fram emot en sommar med sena inlines turer, spårläggning(om vi inte har spårförbud), sena lydnadsträningar och även kanske en ny grej om det hinns klart :-)

///Becca

Kommentarer

  • Alexandra säger:

    Tråkigt för dig att du inte har någon vän med samma intresse. Men som du skrev, får hoppas du hittar någon i hundklubben :-)

    2013-03-23 | 19:04:24
    Bloggadress: http://muppiigast.blogg.se

Kommentera inlägget här: