justbeccca

Lagar om djur

Kategori: Hundar

Under uppbyggnad
Som ni kanske ser så ändrar jag just nu utseendet på bloggen, den ska bli lite "lättare" och snyggare att använda. Dock så sket sig med att få in den nya headern idag, då jag självklart ska krångla till allt. Så ni får fint nöja er med standard bilden som är uppe just nu. Inget som ska stanna länge, måste bara fixa till headern ordentligt innan. 
Så ni får helt enkelt ha tålamod med mig! 
Efterlyst
Nu under kvällen har jag läst lite om den super tråkiga propagandan och ska fortsätta med det, så jag kanske har tillräckligt mycket information att börja skriva imorgon. David bara matar in olika sidor jag ska läsa på och jag kan ju säga, det är inte lite information... 
Sedan har jag faktiskt kollat på efterlyst och även efterlyst summrerar. På efterlyst summrerar tog dom upp om hundkidnappning. Vilket jag tycker är jätte bra att några äntligen börjar få upp ögonen för att djur har ett stort värde för många ägare, dom är familjemedlemar, i vissa fall en ersättning för barnen personerna inte kunde få. 
Oavsett är djur och speciellt hunder en ovärdelig vän och familjemedlem. 
Sorgen som uppstår vid förlust av hund, kan vara förödande. Men det finns faktiskt inte många som tänker så. 
Att köra på en hund enligt lag är som att köra på någons staket. Du har ingen skyldighet att anmäla till polis eller ägare vad som hänt..
Jag tycker att nu ska lagen ändras, det är dags. Vi är så beroende av hundar i samhället och vi skulle faktiskt inte klara oss utan dom. Varför då inte göra en lag som faktiskt säger att det är ett brott att kidnappa, slå, äta, döda, skada en hund. Man borde kunne få långa straff. Även långa straff vid skada etc av andra djur. 
För kom ihåg, barn eller psykist sjuka börjar alltid skada ett djur innan den ger sig på människor. Kan man ta dom redan vid djur stadiet så gör vi samhället en stor tjänst!  
Inte för att jag vill att de ska skada djur överhuvudtaget, det får ni inte tro. 
Jag vill ha en lag som säger att djur har stor rätt i samhället. Jag vill att vi lyfter fram dom mer än vad de är framlyfta idag. 
För som sagt, vi skulle inte klara oss utan djur. Vi hade inte klarat oss utan boskap, häst, hund och katt under vår utveckling. Vi klara oss inte idag utan boskap och hund. Boskap ger oss mat, kläder och bra åkrar. 
Hundar hjälper oss i olika situationer i samhället, inom vården, inom polisen, militären, skolan, pyskiskt och fysiskt hemma. Det finns mer de hjälper till med än just det jag skriver. 
 
Nu har ni fått lite att tänka på innan natten, eller för en som ska gå till jobbet. 
///Becca
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: