justbeccca

Karlstad - Falkberg - Halmstad - Falkenberg

Kategori: Iphone

Jo som ni ser så har vi(David) semester från och med idag. Så vi packade våra och hundarnas grejor i morse och in i bilen med allt(tog en timme att packa in i bilen)... Sedan styrde vi bilen mot Falkenberg, med två stopp innan vi lämnade Karlstad, Shell för tanka och kaffe och Biltema för Josse och Håkan skulle dit. Klockan 13.00 lämnade vi Karlstad.
Vi är inte framme än, kan jag meddela er. Men snart vid första stoppet i Falkenberg. Sedan ska vi till Halmstad och hämta husbil av Davids far och tillsist tillbaka till Falkenberg ;-) yeay vad vi älskar att åka bil här. Haha

Atos är en ängel som alltid i bilen och vet precis hur man ska vara. Antagligen har han börjat smitta av sig på Akhela. För idag har hon inte sagt ett enda ord i bilen. Hon ligger lugnt och fint i sin bur bak i skuffen med Atos och sover. Vaknar när vi stannar, för då väcker vi henne för att kissa. Super duktiga med andra ord.
Hon sov även 8timmar i natt och väckte mig två gånger, men somnade om snabbt och vaknade tjugo i sju. Helt okej för mig. På en halv timme så åt hon, var ute två gånger och lekte innan hon däckade till i soffan och där satt jag. Klar vaken och visste inte vad jag skulle göra. Så jag kikade på tv, tills klockan blev 1 minut över åtta. Då hade lillan vaknat så då släppte jag ner den lilla "pirayan" i sängen hos David :-P haha

Tänkte faktiskt tipsa om en app, till er som har surfplattor och kanske androidtelefone. Det är en gps app som är skit bra, man kan gå in själv och skriva om kö, olyckor, vilken belastning trafiken har osv. Waze heter appen.
Man blir informerad snabbt och enkelt.
Appen har även en Svensk röst som berättar hur du ska köra i rondeller osv. Super nöjd är jag! :-)


///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: