justbeccca

När datorn möter tänderna..

Kategori:

Jag tänkte sitta här och klaga på min faktiskt onda rumpa. Så här mycket jag suttit de senaste dagarna har jag inte gjort på jag vet inte när.. Hunden? nej han är inte det minsta understimulerad. Jag? jo jag är grymt understimulerad. Nog för att hjärnan används mycket och är i gång konstant, men kroppen. Herregud kroppen, den är så rastlös. Jag är nog inte personen som använder hjärnan mer än nödvädigt, men kroppen, den är van att arbeta och röra på sig. Så att nu de senaste dagarna spenderat tiden fastkilad mellan två kuddar i soffan med datorn i knät är en pina! Någon som vill byta? 
Inte nog med det, så satte jag datorn i framtänderna precis när jag skulle ställa den tillrätta i knät. Det är farligt med datorer, man får fruktansvärt ont i varje kroppsdel, även tänderna uppenbarligen.. 
 
Men hur som helst är jag nu färdig med de två värsta uppgifterna, de som innehöll tidsaxlar på olika tider i historien. En innehöll en tidsaxel, den andra innehöll tre?! och båda skulle skrivas på max 3 sidor.. Skit! Sista blev faktiskt fyra sidor, ungefär fem meningar på fjärde sidan. 
Men nu hoppas jag han är nöjd i alla fall med dessa jag lämnat in hittils. Imorgon ska jag börja med mitt fördbjupningsarbete, har några att välja på med det lutar åt jurdbrukets utveckling faktiskt. De andra lät och såg dryga ut.. 

Nu ska jag ta en sista promenad med atos och sedan krypa ner i sängen. Imorgon kommer Tyra och Charlie vid tio. Så Atos lär vara nöjd imorgon att ha sina favvisar här imorgon :) 
Atos håller på att lära sig nya trick, han håller på med tre olika nu faktiskt. Två med David och ett med mig. De två med David är påbyggnader av trick som Atos redan kan. Det jag håller på med är något helt nytt, vi tar allt i små omgånger då mitt tålamod tydligen inte alls är något bra nu och Atos i princip bara vill sätta sig ner och få godisen då... Ganska irriterande om jag ska vara ärligt. Men det finns en bild som beskriver detta sätt bra. 
Tror Atos kör på denna och även inställningen "jag ska bara ".. 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: