justbeccca

Mysigaste helgen på länge

Kategori:

Fredagen spenderades hemma först, sedan i rastgården med Josse och hundarna. Sedan en kaffe hemma hos oss  och planerade kvällen lite. När Josse åkte hem så åkte David och jag till Ikea för att få ltie insperation till nya hemmet. Ja, David konstaterade att jag redan bestämt hur det ska se ut, då jag i princip bara gick förbi allt. Medan han stannade och kikade på i princip allt. Hehe Men mysigt var det :)
Efter ikea åkte vi hem och hämtade Atos och åkte upp till Josse och Håkan och hade en mysig kväll med nachos och sedan promenad med vovvarna. Vid halv elva var vi hemma igen och elva sov vi. Ja vi är tlötta i detta hem :)
"En nöjd Atos rapporterade i fredags att tunneln i rastgården var lite halkig, men de stoppade inte honom."
"En busig Texas säger till sin mamma att sparka den trasiga bollbiten, så han kan få springa efter den!"
Lördagen var en lugn dag, men mysig morgon. David gjorde god och mysig frukost. Sedan körde jag iväg honom och Atos ut till Svärmor för David skulle jobba lite och Atos är ju alltid med där ute nu. Det är liksom Atos favorit ställe, han blir sur om han luktar på David och känner att David varit där utan honom. Japp, Atos kan visa sina känslor rätt tydligt. 
När jag hade lämnat dom åkte jag till Alexandra och David(dock var David inte hemma när jag kom). Där blev de kaffe och prat, massor med prat :) Sedan kom David och vi fortsatte prata. Vid kvart i fem åkte Alexandra och jag vidare till ICA Maxi för lite godia handling och sedan hem till mig. Här hemma satt David, Micke och Sebben och drack kaffe och umgicks. Riktigt trevligt :) Åt lite mat och sedan fick David koppla om datorn så Tv, blev skärmen till datorn. Då vi inte hunnit köpa en omvandlare så vi kan inte ha båda ikopplade samtidigt än. Eller jo hunnit har vi, men alla ställen vi varit på har de varit slut.. Ganska irriterande.. Men det funkade igår att göra så som vi gjorde. 
Alexandra och jag kollade på 3 filmer från 19.00 till 01.00 drygt. Först de tre muskitörerna(min favoritfilm), sedan hypnotisören och till sist The house at the end of the street. tre väldigt bra filmer :) Vi har två till att se som bara väntar på nästa mysdag. 
"Atos nya stil i snön uta hos svärmor. Han lägger ner framkroppen och drar den i snön efter att ha lekt en stund." 
Idag har vi bara tagit de lugnt igen hittils. David hade bakat scones till frukost, så då fick man nybakade scoens :) Mums!! Sedan blev de en promenad, som gick förbi Shell för inköp av kaffe till promenaden. Mycket mysigt och trevligt :) Nu är David och Atos ute hos svärmor igen, världens nöjdaste hund :) Själv ska jag slappa lite till i soffan och sedan hitta på något. Vet inte riktigt vad än, men funderar på att packa ner vitrinskåpet och lite andra saker. 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: