justbeccca

Kryddar krånglet med lite mer krångel

Kategori:

Ja som ni kanske förstår så fortsätter bara allt krångel.
Jag har fortfarande inte fått veta något om Historian och ganska så självklart svara inte läraren på mail. Men han sa början på nästa vecka. Dock vet jag inte vad början på nästa vecka är för honom. För mig var det igår... Men alla är vi olika. 
Men inte nog med detta, hade inte mina nya kurser kommit upp igår och jag sökte som en idiot efter den ansvariga på antagningen här i Karlstad, både igår och idag. Tillslut idag, efter att ytterliggare ett mail gått iväg till henne och även till Studievägledningen och även 78 samtal senare svarade hon i sin telefon. Dock visste hon inte vad som hade hänt så hon skulle kolla upp det och ringa upp mig igen. Några minuter senare ringde hon upp och allt var fixat, så mina kurser skulle komma upp nu under veckan och jag skulle få ett välkommande mail från Infokomp. Så då mailade jag till infokomp och frågade dom om jag nu kunde skicka in min studieförsäkran till CSN. Fick tillbaka ett mail på att min första kurs jag skulle ha inte kommer att starta i vår hos dom.. Skit kul!!! Och de frågade då om det fanns någon annan jag vill läsa istället. Ja om jag får veta vad ni har för fler kurser.. Detta kommer förhoppningsvis lösas imorgon, då sista mailet från dom kom halv fem och då hade dom stängt.. KUL!!! Jag är så trött och irriterad på detta. Kan inte allt bara bli bra någon jävla gång?! Kan inte krånglet infinna sig hos någon annan än mig? 
Men ja, man får försöka se det positivt. Jag lär mig något nytt och det är nog löst imorgon. Vill bara komma åt mina kurser nu. Besviken är jag över att Aktivitetsledarskaps kursen inte blir av, då det verkade rolig. Men nu får jag nog välja någon tråkig och trist kurs istället. 
 
Mer idag vet jag inte vad som flugit i Atos, han har varit full av energi och studsat fram på promenaderna. Nu den sista han och David var ute på så sprang dom i princip hela då Atos hade bestämt sig vart han skulle redan i trpphuset. Ingen vet faktiskt vart han skulle, men det är kul att se honom så lycklig. Tror livet har varit snällt mot honom just idag. Hans glädje smittar av sig på en och man själv blir glad av att se honom. hihi 
 
Har idag varit på Ikea med Josse och Becca. Det var en mysig tur med fika och massor med prat. Mestadels hundar faktiskt om jag ska vara ärlig. Riktigt trevligt :) Josse handlade det hon skulle ha på Ikea och sedan åkte vi hem. 
Strax efter sex kom köparna på barbordet, så nu är det sålt och våra kartonger ska imorgon få flytta ner i källaren äntligen. Men ska packa om två där nere först innan dessa här uppe får flytta ned. hihi
Ska även imorgon försöka fortsätta packa här hemma. Ja som ni kanske förstått också så är febern borta, eller ja jag är ju lite smått hänging efter turen på Ikea, men inte alls som jag var igår. 
Arbetar även på min plan som jag skrev att jag skulle göra idag. Får dock inga konkreta svar, men jag kommer ändå ha sista ordet och vill jag så gör jag :D hehe 
 
Nu ska jag krypa upp i soffan med täcke och mysa med mina finisar här hemma. 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: