justbeccca

Hemlisar

Kategori:

Det är alltid skönt att shoppa dagen innan löningsdagen. Det är fruktansvärt lugnt i butikerna och det finns en massa till mig då :) haha Nej men seriöst så är det alltid skönare att shoppa dagen innan löning. 
Började dagen med att läsa mail från läraren som jag skulle skypat med idag att hon inte kunde. Så vi ska ta det halv tio imorgonbitti. Så det blev en promenad och lugn och mysig morgon med Atos. 
Lite mail kontakt med tjejerna jag köpte studieböckerna av och sedan var klockan nästan lunch, så då var det dags att ta på sig varma kläder för att gå ut med Atos och denna gång hade vi ett mål med promenaden. Vi skulle gå bort till Thaimassagen vid sundsta och köpa en Espressomaskin av en kille. Tog varvet runt tjärnet och mötte upp honom. Köpte den och traskade hem med världens lyckligaste hund. Passade på innan jag gick att ringa Alexandra och fråga om hon ville med till Ikea, och självklart ville hon de. Så medans Atos och jag var ute och gick gjorde hon sig klar. Kom hem och lämnade Atos och maskinen. Gick ner till bilen och ringde Alexandra, som skulle gå ut i väntan på mig. 
Väl på ikea när vi traskade runt där, ringde David och ville äta lunch med oss. Så han kom bort till Ikea och åt med oss. Riktigt trevlig, trots att jag fortfarande var sur på honom efter en pratstund igår. Japp, jag är en sån tjej som blir sur när jag inte får ordentliga svar på en gång. Eller ja, när det väl kommer till den punkten man behöver svar så är det en massa velande och de ogillar jag skarpt! 
 
Men hur som helst så var lunchen trevlig, när vi hade ätit klart så åkte David tillbaka till jobbet och vi fortsatte med vårat uppdrag på Ikea, jag skulle ha en fotoram och en mjölkskumskanna. Alexandra skulle egentligen inte ha något, men hon fick med sig en nya byrå och två mattor, en till badrummet och en till hallen. Jag fick även med mig en till ram, som har plats för tre foton som jag ska göra i ordning och 4 flyttkartonger kom med hem för min del. 
Efter Ikea åkte vi till Pets för hundmatsinköp och då blev de självklart lite godis till Atos, tre ben och fyra påsar chicken Coins(Atos favoritgodis, som typ innehåller tio bitar och kostar 39kr, lagomt billigt). När vi ändå var där ute blev det en tur in på skokanonen och där inne fann jag nya vinterskor, och jag bara älskar dom. De var dessutom rea på dom. Om jag minns rätt kostar dom 600kr eller 800kr från början, men var nedsatta till 199kr och de var ingen snack om saken, de följde så fint med hem och jag är sååååå nöjd med dom :) 
Vid fyra var jag hemma igen hos David och Atos och då började David greja med ezpressomaskinen och  gjorde en latte till mig som var super god :) Jag gjorde i ordning tavlan med kylskåpsmagneterna och sedan blev de plugg för min del, medans David och Atos åkte iväg för att köpa någon tejp som Lidel hade plockat in och en promenad. Men när han var borta så ringde hans mor och han åkte ut dit och grejade. Vid nio var dom hemma och då hade jag hunnit plugga och även haft Håkan och Texas här. Texas var här på sin veckokloklippningstur. Idag var han mer bråkig än har varit på jätte länge. Men det har nästan gått två veckor sedan sist. Så ja, han tyckte väl att han kunde kosta på sig. Men hoppas att nästa gång blir bättre :) 
Nu på sena kvällen har David och jag fyllt i ett formulär och jag vill bara skricka till hela världen vad det var för något, men det får tiden utvisa faktiskt. Vi vill inte säga något än :) hihih Så ni mina kära läsare får klura på den hemligheten ett tag, tills vi säger något mer om det :) 
Nu ska jag krypa ner i sängen och bara sova så djupt de bara går. Natti på er :)
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: