justbeccca

Helgen

Kategori:

Fredagskvällen:
 
Efter allt som hade med skola att göra var klart för dagen, så blev de samtal med mor på telefon samtidigt jag faktiskt skrev lite mer historia. Tog mig fram tills idag att skriva klart den uppgiften, och jag får säkert komplettera på den bara för att... Men hur som helst, så sedan bar det iväg för att hämta först Alexandra och sedan Rebecca. På två olika ställen här i stan :) Under tiden jag hämtade dom skickade jag ner David till affären för att handla lite mat till kvällen och även så jag kunde göra smoothies, banan, mmm!! :) Vi fick hem Davids julklapp från jobbet i fredags, ni vet den jag valde :) Och det var en bländer, så nu kan jag minsan göra mina smoothisar och allt sånt gott här hemma, som jag försökt göra i två års tid.. 
Hur som helst, här hemma hade vi mys, drack kaffe, pratade, sververade smoothies, pratade, pratade, ja jag passade även på att diska och hängde tvätt. 
David kompisar Micke och Sebben kom förbi, så efter drygt två timmars väntade på mat för dessa grabbar ställde dom sig själva tillslut och lagade mat åt oss alla sex :) Blav nachos och gott var det! Fick inget kamben som jag egentligen ville ha, men det kan vänta till nästa helg. David är ändå trött på mitt tjat om kamben :P haha 
I alla fall fredagen avslutades 04.00 när jag åkte från Rebecca när jag hade släppt av henne. hehe 
Kan då tillägga att lördagen var seeeeg!
Atos myste ner sig snabbt i soffen när vi kom hem på natten/morgonen.
 
Lördagen:
 
En totalt lugn och skön dag. Gick upp tjugo över tolv, efter att ha pratat med mamma från tolv tills det att jag gick upp. Då hade redan Atos och David åkt iväg till svärmor för att greja med den kollapsade bakaxeln på gräsklipparen. Atos älskar att vara där ute, så han få i princip följa med dit varje gång David åker dit nu. Atos är inte sen med att tacka nej till en tur i bilen och sedan få springa lös på gården och bara bumla runt.
Jag satt framför tv hela dagen och även datorn, pluggade och kollade på tv. 
När Atos och David kom hem blev det promenad till Casablanka för att hyra Hamilton 2, köpa godis och dricka. Atos och jag stod ute medan David var inne och handlade, jag skulle aldrig binda atos utanför, då står jag hellre med ute i kylan. Självklart valde Atos att stå högst upp på en snöhög och ned från den kom han inte lätt, knappt med godislockande ville han komma ned. Men efter att ha stått en stund och kikat ut över den spektakulära nobelrondellen kom han ned till mig.. Låt mig då tillägga att denna rondell inte innehåller något mer än en gräsmatta i princip.. Men många bilar kom och åkte runt i den och det går väl inte att missa, eller?? 
Ja kvällen spenderades i soffan med filmmys och sedan åkte vi ut en sväng och kollade efter Iris som vi letat efter tidigare förra veckan. Men ingen syntes till, så vi åkte hem igen efter en timme drygt. Hamnade åter igen i soffan och där satt i i drygt i en timme innan Håkan, Josse och Carro kom förbi. Sedan blev de natten. 
Atos fann en ny sovstil, under en kuddhög på sin sida i soffan. Riktigt söt! :)
Söndag:
 
Tog sovmorgon igen, gick upp, kollade på tv en sväng och myste med smoothie, tröttnade på julpyntet så jag plockade ned allt, började städa och tvätta. Så nu är allt klart här hemma, ska bara ned med kartongerna i källaren, eller ja jag kunde ju inte packa ner dukarna och gardinerna, försen idag(måndag) då det tvättades under söndagen. 
Carro kom förbi på kaffe och sedan tog vi oss en tur ut till Maxi på Bergvik. Sedan hem, åt pizza och hamnade i matkoma till King Arthur resterade del av kvällen. Pratade med Alexandra och sedan somnade jag i soffan. Ja under tiden jag pratade med Alex, så parkerade Atos hela sin kroppsvikt på min arm, i en tyst protest i att jag var i vägen. Det märkte jag speciellt när jag reste mig och gick ut för att röka, när jag sedan tittade in genom fönstret hade han snabbt tagit min plats i soffan. 
Somnade och vaknade vid fyra av att Atos återigen slängde sig på mig i en tystprotest att jag var i vägen för hans del av soffan. Jag reste mig upp, gick ut i köket, tittade ut och funderade varför det såg ut som det hade kommit snö på parkeringen, men att det såg ut som bilar hade stått där under tiden. Låt mig då tillägga att affären varit stäng sedan tio och ingen bil hade stått på dessa platser. Så jag gick ut på balkongen för att kolla, och jo då, det hade snöat lite. Så ganska så nöjd gick jag in igen och tänkte "mm sova vad gott". Nene, där låg det en Atos på min plats... IGEN! Men la mig med huvudet åt andra hållet och efter några minuter tröttnade han på mitt krånglande med benen så han gick ned från min plats och då var JAG snabb med att ta tillbaka den. hihi
Banan!!!!!! 
Japp, snö kom det faktiskt :)
 
Platstjuven i soffan, ganska så nöjd var han :P 
 
Måndag: 
 
Mys morgon med Atos, sedan kom carro på besök med Texas så grabbarna lekte lite. Atos med juckade på honom av någon anledning... Ganska arg matte kan jag säga.. 
Vid halv tre åkte jag och Atos och hämtade David M för en tur till Pets. Han skulle handla hundmat och jag skulle väga Atos. Atos väger på pricken 35 kilo. Matte blev ganska så nöjd och glad igen på honom :) Detta är atos ideal vikt, han är slank och fin, men även välmusklad. Mycket nöjd! 
Efter där stannade vi till på Netto, de har ju ganska så roliga saker inne ibland. Blev en dricka där :P hehe 
Väl hemma blev det plugg, plugg, mat, plugg, plugg, prat med david, plugg, telefonsamtal med Mia, sedan Carro, sedan plugg, plugg, prat med david(som kom hem igen från svärmor med Atos). Sedan plugg, plugg, tefonsamtal med mamma, sedan med Carro. Nu är jag färdig pluggad, men som jag skrev tidigare så får jag säkert komplettering och jag har verkligen inte lust med detta längre... 
Nej nu blir det en sista promenad och sedan natten, jag ville egentligen sova natten redan 17.00 idag. Men jag fick inte det för David.. 

Imorgon kommer Felix, så Atos kommer blir så nöjd och glad. Sedan kommer dagen bestå av plugg.. 
Natti på er
///Becca
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: