justbeccca

Det härliga och underbara töar bort...

Kategori:

Ingen är mer ledsen än mig. Den bästa årstiden på året håller på att försvinna vad det ser ut som. Men kan ju hoppas på minst en omgång snö till och massa minusgrader. Jag har ju inte ens hunnit åka pulka än :( Plus på det så ska vi ju på prova på drag på sörmonshundklubb också. Då kan det ju inte vara barmark, eller jo det kan de. Men det är vinterdrag vi ska prova på. Så jag beställer några omgånger snö till tack! 
Hur som helst så ska det töa, så kan det lika gärna vara sol. Då blir inte tillvaron så trist och det är trevligt att gå på promenader.
 
Under denna vecka som varit har jag inte tagit emot några dagmattehundar, då Atos var dålig var och varannan dag förra veckan. Men vi tog bort dom benen vi misstänkte var boven i dramat till de spyomgånger som kom och nu har det varit lugnt sedan i lördags. Så det var nog dom, vad det verkar som. Så till veckan tar vi emot hundar som normalt igen. Förutsatt att Atos inte blir dålig de kommande dagarna. Men det borde han inte bli. Ska bli skönt för honom och för mig att dom förhoppningsvis har dagar här till veckan. 
 
Denna vecka har jag fukuserat på att plugga, just nu bara organisation och ledarskap. Väldigt intressant och rolig kurs. Dock mycket olika teorier och årtal när dessa teorier uppstod. Men det är fruktansvärt intressant hur bara några enstaka människor kom på att "ja om vi visar våra arbetare ett intresse, så ökar produktionen". Nehe, menar ni det. Om folk trivdes på sina arbeten och blev uppskattade och man tog redan på folks olika utbildningar, inriktningar, olika förutsättningar, mer att tänka på individen. 
hade jag drivit ett stort företag, hade jag gjort allt för att få det så bra som möjligt för mina arbetare. För som sagt, mår arbetarna bra, ökar produktionen. 
Men det ska i alla fall bli intressant att fortsätta denna kurs och jag tror det var ett väldigt bra val för mig. Eftersom jag själv går mycket i tankarna på starta eget. Men denna kunskap jag får med mig från denna kurs kommer även jag ha användning av i vanliga anställningar och även i olika former av träning. 
 
Igår bakade Josse och jag en varsin smörgåstårta, vi tjuv åt på Josses, innan hon och Håkan åkte hem. Min sparade vi till idag. Som David och jag har mumsat på och bara myst. Bara varit vi två och typ firat att vi fått ny lägenhet och även att vi slipper dubbelhyra i april. Väldigt nöjda! :) God var både Josses och min och jag ska faktiskt göra en egen till min födelsedag, fast självklart måste Josse stå med och hålla kol på vad jag gör :P haah
 
Idag kom även en liten överraskning till Atos från vårat favorit företag, Masterpet. Vi använder allt från dom, schampoo, balsam, tassalva och godis. 
Godis och tasssalva :)
///Becca

Kommentarer

  • Josse säger:

    Självklart hjälper jag dig med tårtan. Men det beror ju väldigt mycket på när du hade tänkt göra den och hur den veckan ser ut för mig. Som du kanske förstår;-)

    Svar: Ja det är ganska så klart du ska hjälpa mig med tårtan, annars över telefon :P
    Becca

    2013-01-31 | 22:04:57
    Bloggadress: http://meejosse.blogg.se
  • Lina säger:

    Charlie och Tyra vill väldigt gärna komma till veckan! :D

    Svar: Ja :)
    Becca

    2013-02-01 | 22:40:17
    Bloggadress: http://mineforlife.blogg.se

Kommentera inlägget här: