justbeccca

Hundar som vapen?

Kategori: Hundar

När man sitter och kikar runt lite på olika sidor kommer man över information, som kanske inte stämmer(det får man aldrig glömma). 
Som igår fann jag en video från nordkorea som visar på att militären där tränar sina hundar till att gå till attack mot ansiktet. Jag tycker det inte är okej. Jag känner att en hund oavsett härkomst, ras eller storlek ska användas som vapen. En hund som tränas att attackera en människas ansikte är ett vapen, det går inte att undgå ifrån. 
 
En hund som tränas av militären, en myndighet eller privatperson, ska träna och hålla hund på ett sätt som inte blir farligt för allmänheten. Att då träna hunden till attack på människors ansikten är inte att se till att det inte blir farligt för allmänheten. 
Jag tycker man ska använda hundarna på ett smartare plan. Så som att söka efter människor, föremål, aktivitet, tävlign osv. Inte till att var farlig. Visserligen är detta nu till att förebereda för ett kommande krig, men oavsett så kan hundarna användas mer smart än att attackera så. Jag förstå inte riktigt vad nordkorea tjänar på denna sortens träning. Nu när videon har släppts och folk i hela världen kan se den, vet de ju att skulle det komma en lös schäfer springandes så skulle de täcka för ansiktet.
 
Ni kan se filmen om ni klicka HÄR!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: