justbeccca

Ensamhetsträning

Kategori: Hundar

Igår körde jag på med ensamhetsträning med Ollie. Visserligen var Atos kvar hemma, men jag kände att nu eller aldrig. 
Första fem minutrarna var jag utanför hemma och sopade. Så han hörde mig hela tiden och då gnällde han, inte så det hördes ut. Men på filmen som jag spelade in så hördes han. 
Sedan var jag in en snabbis för att finna en telefon att ringa till så jag kunde höra honom. Men fann ingen telefon som fungerade. Så jag gick ut igen, låste dörren coh gick runt hörnet på huset. Var borta i 8 minuter. Kom hem igen och Ollie låg på dörrmattan och Atos i sängen i sovrummet. 
Hälsade på grabbarna och gick in och kollade igenom filmen. Till min glada förvåning så de första 30sek från det att jag gick ut andra gången gnällde Ollie. Sedan la han sig på dörrmattan och väntade resterade del av tiden. Så jag blev fruktansvärt nöjd med resultatet. 
 
Jag använde mig igår av:
 ¤Laptop med webcam. 
 
Funkade super bra, men ska utöka kamera områdena så man kan se i alla rum. Så det ska inhandlas fler webcams. Beställde hem ett kontantkort till en av telefonerna vi har här hemma, så jag kan lyssna ordentligt på vad de gör när jag inte är hemma vid träningen. Den kommer speciellt att användas till att se till att inte öppna dörren när Ollie gnällen, så man inte kommer in vid fel tillfälle. 
 
Kommande användning:
 ¤Laptop med webcam
 ¤Stationär med webcam
 ¤Telefon för avlyssning hemma
 ¤Telefon för avlyssning med mig 
 
Oavsett är jag nöjd med resultatet och kommer fortsätta nu med träningen så som vi gjort det, med lite utökad utrustning. Atos är super bra att ha med vid denna träning, då Atos är så lugn i sig. Så han skapar ett bra lugn här hema för Ollie. Trots att de inte är i samma rum, så blir energinivån här hemma mer sansad. 
Så jag kommer fortsätta att ha Atos här hemma tills Ollie vant sig vid att de två kan bli själva, när han är okej med det. Så kommer nästa steg och det är att vara ensamen utan Atos också. 
Jag är grymt nöjd med min plan och den funkar för mig, men den kanske inte funkar för alla andra. Huvudsaken är att man ska bestämma sig att nu ska vi träna ensamhetsträning och det ska funka. Daddar man för mycket och tänker för mycket, ja då går det inte. Gör man det till en stor grej så blir det en stor grej och det kommer hunden tycka är konstigt. 
 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: