justbeccca

Dagarna som varit

Kategori:

Fredagen: 
Den bestod av lite allt möjligt. var iväg och gick promenad med Anna och Wille på kronoparken, frödingeleden gick vi. Två timmar var vi ute och gick. Pratade om allt mellan himmel och jord, riktigt trebvligt. Det var ett bra tagsen vi sågs sist. 
Fredagskvällen spenderades i soffan med godis och film, en som gick på tv, Matte söker husse. Då vi inte kopplat in DVD spelaren, och ingen av tvspelena eller datorn för den delen heller i tv. Så då får man fint nöja sig med det lilla som finns på tv. 
 
Lördagen:
David var ute i garaget hela dagen typ, eller från nio till ungefär fyra. Jag gick på promenad i skogen under dagen med hundarna, varför jag kommer ihåg det så ordentligt var för att hela fredagen och natten till lördagen snöade det här och när jag gick ut i skogen så var det så blött och mycket snö att jag frös nästan fötterna av mig. 
Efter någon timme då kom Alexandra hit och vi drack kaffe, pratade, åt mat och umgicks. Avslutade med en promenad ner till planen, där Atos och Ollie fick springa lösa och röjja gärnet. Innan vi gick hem igen. Alexandra var så snäll åt mig och tränade Ollie lite i fotgående. 
Kvällen var lugn, framför tv med godis igen :) hehe 
 
Söndagen:
Började dagen strax efter sju på morgonen för att göra allt klart inför Ollies kursstart. Super kul kurs vad det verkar som, ledarna och deltagarna tycker jag verkar super goa. Det är en skön stämning, vilket är super viktigt :) 
Sedan efter 2h och 40min på kursen åkte vi till Biltema och köpte de David skulle ha, sedan till Jula och tillsist kom jag hem, men hundarna och han åkte vidare och lekte i garaget. 
Grejade runt här hemma, tränade hundar och ja det vanliga. Lagade mat och sånt där hushålligt :P haha 
 
Måndagen:
Som vanligt börjar jag mina veckodagar mer med lite morgonmys och sedan dammsugning och lite sånt, då jag har två hundar här hemma som tokfäller! 
Vid två tåg jag en promenad, första målet var träning vid planen och sedan låta grabbarna springa av sig. Efter de tänkte jag vi tar en tur i skogen och ja, de gjorde vi. Men inte så som jag hade tänkt först. Alltså elljusspåret. Utan jag hittade en söt stig(som visade sig vara ingen stig alls) och gick in på den och följde den.
Så här gick de till: 
"Åh vilken söt stig, denna kommer bog ut högre upp på spåret igen" tänkte jag. 
Så var INTE fallet. Efter en stund kom jag ut på en ridväg, "ja men då är jag nära Färjestad i alla fall". Så var nog inte fallet heller. Kommer till en korsning. Ridväg åt ena hållet och förbjudet att rida åt andra. "Vad gör jag nu?". Precis i samma sekund jag skulle söka på maps, ringde David och genom telefon guidade jag honom till mig(inte mycket till hjälp), sedan testade vi en annan stig och den ledde hem! Yeay! Fann en ny väg i skogen och nästa gång kommer jag inte gå vilse, om jag inte bestämmer mig för att testa en ny väg på den vägen. Haha
 
Dirket hemma bytte vi om och sedan åkte vi ut till svärmor, så David fick byta ut bildelarna han lackar. Sedan for vi vidare till hundklubben. För det var nämligen Atos tur för kursstart. 
Samma sak här, ledarna och deltagarna är super goa. Härlig stämmning och skönt gäng. Känns faktiskt väldigt bra :) Fick bra övningar och mitt mål med Atos är ju att han ska kunna fokusera mer på mig när kursen är slut, när det är andra hundar med. Första gången gick trots allt bra, han var väldigt högljud, ni vet. Den dära hunden man egentligen hatar på kursen, den som för mest väsen. Men trots detta så hade han bra fokus på mig. Han lyssnade och han gjorde uppgifterna. Trots att han skällde väldigt mycket när han tänkte. 
Nu hemma, med läxan eller ja läxorna, vi fick två. Ena är ögonkontakt, den fick alla. Men vi fick även tips på hur vi ska träna upp Atos kamplust och de sa även att vi kan få hålla på länge med just den träningen, men de kommer ge resultat. Så vi kämpar på :) 
I alla fall första läxan, ögonkontakten, Atos kan den ut några konstigheter överhuvudtaget här hemma. Så vi måste lägga på lite mer svårigheter. Så nu lär jag honom "myggan" och vi ska även gå ut och få störningar i övningen. 
 
Tisdag:
Lek, promenad och träning med hundarna var på schemat igår. Sedan fick jag vara hemma emd bara en hund i några timmar. Då jag och Josse åkte ut til l2 och tog en promande med alla tre hundarna, sedan åkte vi vidare till rastgården i skoghall, men eftersom David måste ha bilen efter klockan 16.00 så fick jag och Atos åka hem tidigare, så kom Josse med Ollie någon timme senare. Så Ollie fick vara kvar och leka med de andra hundarna. När han väl kom hem så blev de kaffe och prat med Josse. Hundarna sov så sött här hemma och Ollie var super trött. 
Atos var skit trött när vi kom hem tidigare, men vi tränade lite och myste ändå :) 
Sedan var de dags för tv och slappande i soffan :) 
 
 
 
Idag:
Idag har vi pluggat, tränat i omgångar, promenerat i solen, suttit ute i solen med en bok och druckit kaffe. Haft Josse och texas här på kaffe och när de åkte tog de med sig Ollie för de hade lekdejt med alla i rastgården idag igen och jag kunde inte följa med för att jag måste plugga.
Atos åkte med David till svärmor, då han idag bara skulle byta däck hennes bil och även våran. Så då fick Atos följa med till sitt favoritställe :) Så nu är jag hundledig och försöker verkligen komma på vad jag ska skriva och även hitta all information. Men det går ju så där då.. Bara att fortsätta kämpa på! 
 
 
Fick även i helgen vad det verkar som bra besked, men det är bara att fortsätta vänta och se :) Hoppas gör jag i alla fall! :) hihi
 
 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: