justbeccca

Veckans vilodag?!

Kategori: Iphone

Söndag sägs vara veckans vilodag. Nja de kan jag inte hålla med om. Visst tog en sovmorgon, till tio. Men sedan va du full fart, var till Ikea en sväng och köpte lite små saker, det första som las ner i påsen var två nya handdukar till Atos. Sedan några burkar till köket, batterier till Davids bankdosa och sedan lite ljuspyssel. Dit var vi med Eveline och Johannes. Men som vanligt är jag trött och sliten så jag är inte världens bästa sällskap... Måste ringa min läkare, lite sömn förtjänar väl alla. En smärtfri dag, den skulle göra mycket.

Efter Ikea åkte vi hem och slappade, jag behövde få vila. Men som vanligt så gör jag annat än att vila. Så ny har alla stenar som var dränkta i stearin fått se världen igen och lite nya kompisar. Även de nya ljusen har fått sin plats tillsammans med stenarna bredvid datorn. En halv kopp kaffe och sedan var vi på Jula och köpte en present till Håkan, ny biobränsle till den lilla eldstaden och en vattenflaska man kan ha fäst i bältet. Så nu kan Atos och jag ut och träna mer ordentligt nu när vi båda har det vi behöver:-)

Då vi var klara på Jula åkte vi bort mot Davids mor och styvfar för Davids styvfar hade en överraskning till David. Men vi var lite tidiga så vi valde en tur i skogen i närheten. Mysigt var det, Dock inte lila trevligt när man märkte att Atos spårade några gånger. Japp, något vilt var i närheten. Fann rätt färska spår efter något vilt. Men någon sekund senare kom det en jägare i en bil(hundförare), genast få kände jag mig tryggare.
Var hos Davids mor i en timme drygt och sedan åkte vi och hämtade Carro, för att sedan hem och byta om för en tur på Kilenegården.
Vi gjorde även varm oboy och tog med till oss. Josse, Håkan och Texas kom också dit. Dock gick dom en annan väg...
Vi andra vi 2.5kilometern i högt tempo, tydligen är David inte van det tempot. Förklarar för mig varför mina promenader som för andra tar 1-1,5h tar 40min för mig. Och jag är rökare, fast en hälsosam sådan. Haha
Men under promenaden sprang Atos och jag lite då och då. Dock tyckte han det bara gick att springa framför mig om vi spurtade. Så jag får helt enkelt träna i smyg när atos inte ser och vet, så han an och jag hå ut och spurta. Haha
Nej, men det sr väldigt skönt att komma iväg och nu kanske jag tar mig ut på mina kvällsrundor igen som jag gjorde förr. Om orken vill, för viljan finns och den blir större och större. Men när kroppen säger ifrån så kan viljan bara vara där.

Imorgon har jag bara två doggywalks på förmiddagen och sedan tänkte Carro och jag ta oss ut på en sån promenad igen, men jag ska springa mer imorgon. Trevligt att få lite mer sällskap nu:-) ihihihi
Har ett ämne jag ska ta upp med er någon dag. Även skriva om Ullared. Men ja, tiden rinner iväg ganska så mycket för mig..
Nu ska jag gå in och lägga mig i sängen, läsa lite mer om vargen(som fått mitt intresse just nu) och sedan stirra i taket och i väggen. Ja det vanliga för mig. Sova, stirra, sova, stirra,krångla med täcket, sova osv osv... Natti på er och sov gott.
///Becca

Kommentarer

  • Lina säger:

    Så synd att du ska ha ont :( Jobbigt att inte kunna sova heller.. Om du och Atos vill ha sällskap någon gång på din springtur/powerwalk i skogen så är jag, Charlie och Tyra Mycket intresserade! :D

    Svar: Ja de suger rätt mycket :/ Ja de tror jag vi vill ha sällskap av, måste bara få upp min kondis innan :P haha Vill inte va den som saktar ner oss och vi båda vet ju att du är mer hurtig än mig ;)
    Becca

    2012-09-10 | 00:19:04
    Bloggadress: http://mineforlife.blogg.se

Kommentera inlägget här: