justbeccca

Rullar fram på mörka vägar

Kategori:

Dagen startades med 30mins morgon promenad med en trött Atos, men nöjd var han. 
Sedan var de frukosttime och som vanligt tog de några minuter efter frukosten så var jag på väg ut genom dörren med två stora valpögon tittandes på mig. Lika jobbigt varje gång, när man ska gå hemifrån. Det är som om han vet att mamma nu ska träffa andra hundar.. 
Men hur som först iväg till Emil och tog i alla fall nästan en promenad. Cirka 10min tog det, efter fem minuter tyckte han att vi skulle gå hem igen. Men envis som jag är fick han minsan gå några meter till åt de hållet jag ville. Väl hemma och på väg in mot gården, tyckte Emil inte att vi skulle hem. Nej vad sägs om att gå bort till grannen och störa byggsnubbarna. Men i min envishet så lyckades jag styra honom in på gården och upp mot trappen. Hade han velat ligga på gräsmattan en stund hade det inte gjort mig något, men icke! Han var nog rätt sur, inget gick som han ville. haha 
Sedan for jag vidare till söta Brutus och tog en promenad på 50min, träffade Alex och David och stod och pratade lite. Sedan fortsatte vi en bit och tillsist hem. 
 
När hundarna var rastade och klara så svängde jag förbi Josse och Texas för en kopp kaffe och prat. Där var jag en stund, sedan åkte jag till Alex och David för mera kaffe och prat och även se hur de fått ordning hemma. Riktigt bra har det blivit :) En glad Queen blev man mött av och en otroligt glad Prince. Men queen har ju en speciell plats, det är ju hon och Atos. Så det var riktigt kul att träffa henne utan någon hund med(utom prince, men han räknas inte riktigt för han är ju hennes familj). 
 
Efter tre timmar hos dom åkte jag hem för att handla mat, städa, diska, tvätta och laga mat. Allt gick på drygt två timmar, så jag är rätt nöjd med min effektivitet. Vid tio i åtta cyklade Atos och jag upp till Carro för att sedan fortsätta vidare mot spåret på rud, tog en motionsrunda och sedan cyklade vi hem allt detta på 1timme och 20min. Riktigt nöjd, Atos fick blandad träning. Först springa bradvid cykel med intervallträning och backträning, han drog på fint i backen upp mot spåret efter Carro, gjorde fin omkörning av både hund(som stog och gjorde utfall) och Carro. 
Under spåret så var han stundvis gratis, ibland får Atos hjärnsläpp och beter sig som jag vet inte vad. Dessutom efter halva spåret fick han upp spår av antaglien något vilt, så då var det bara att öka tempot. Men trots detta så var Atos jätte duktig. Vi hade vattenpauser hos Carro, både till och från spåret(halva vägen från oss till spåret). De sista två kilometrarna körde vi på nedvarningstempo. Så Atos skulle gå ner i varv och musklerna ska få en snällt avslut. Lite massge och stechning här hemma och vovven är nöjd som bara den.
Jag är stolt över Atos, han var så otroligt duktig och nu ligger han här hemma, mätt och utslagen. En nöjd atos är lika med en nöjd ägare. 
 
Nu blir de mys till film innan natten om vi orkar någon av oss. Vi är som vanligt trötta människor :P haha
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: