justbeccca

Helgen i helhet

Kategori:

Haft en helt underbart lugn och skön helg. Japp, jag är inte den som röjer och super bort helgerna. Ne, ser hellre en myskväll med familj och vänner. Med dricka, godis och annat mumms. En film och prat passar mig bättre. 
Denna helg blev otroligt lugn efter fredagens incindent med Atos och cykelvurpan. Inte för att jag gjorde mig illa eller Atos för den delen, men för att den adrenalinkicken jag fick och atos, tog knäcken på oss båda. Vi har varit som två sömngångare hela helgen lång. Bara velat ligga hemma i soffan och sovit. Men vi har ändå hållt igång. 
 
För att börja någonstans så kan jag berätta att fredagskvällen blev en otroligt lugn och mysig kväll för oss här hemma. De två återstående promenader som var med Atos, fick David ta hans om. Inte för att jag inte ville, för med på dom var jag. Men jag var så skakig efter att adrenalinet la sig och så, så jag ville inte vara den som höll i kopplet eller ledde oss. Utan jag kände att de fick David som inte var med under den hemska upplevelsen ta hand om( han fick även ta morgonpromenaden på lördagen, helt själv utan mig). Jag tror att detta hjälpte Atos att återfinna sig själv. Jag som ledare lämnade plats till en anna tillfälligt, så jag valde att leka med Atos under helgen. För det syntes på honom att han var så besviken på sig själv. Han vågade knappt bli glad när jag pratade med honom(som han alltid annars blir). Så jag har gjort mitt bästa i helgen, har även myst och tränat lite smått och tagit promender själv med honom och nu är allt som vanligt. 
Vi har ett moment kvar att träna på nu. Det är cykeln, men jag funderar även där på att låta David cykla med honom nu till att börja med. För att jag märkte idag, går jag för nära en cykel blir atos lite panikig i sitt sätt. Men bara för att han gjorde så, så ställde jag mig och kramade cykeln och gosade med den. För att visa att den inte alls är farlig. Så han kom minsan närmre den och vågade stå lite nära och sniffa. Måste ju påminna mig själv hela tiden bansteg becca, barnsteg. Men som jag sagt till alla hela helgen lång, dessa arbeten vi har haft under helgen och kommer att ha under framtiden, de är inget gemfört med att kanske inte ens haft en levande atos idag. 
Jag kan erkänna, jag har gått igenom scenariot flera gånger för att se om jag hade kunnat gjort något annorlunda, men kommer bara fram till att mina handskar och att jag skulle tagit tag i selen är de enda jag kunnat ändra på. Men sedan insett att jag egentligen inte alls kunnat ändra på något av dom. 
Min sömn under fredagen var inte alls bra, när jag stängde ögonen såg jag bara Atos springa ifrån mig på gångbanan och ut på bilvägen och paniken jag kände då, kom tillbaka rätt fort. Men efter några upprepande försök till att stänga ögonen och räkna får så kunde jag somna. Sedan dess har jag inte drömt eller haft några problem. 
Idag satt Carro och jag pratade om händelsen ordenligt sedan det hände. Hon berättade den lilla paniken hon fick emellan det atos dök upp och att jag dök upp. Jag har ju en ganska så lång rad med olyckshistorier som resulterat i ambulansfärder till akuten. Men det som var skönats att höra var att Atos gick till henne själv och när jag kom så blev han spänd och nervös(ränkade med en utskällning) men när jag bara slängde mig om honom och kramade(nästan ihjäl han) så såg hon hur han pustade ut och blev lättad. 
Jag hade ingen tanke på att skälla på honom, herregud hade kunnat bjudit på tårtkalas på stört för att jag var så lycklig och glad över att han satt där bredvid henne och var hel! 
 
I alla fall kvällen spenderades med att kolla på Charlies änglar filmerna på trean och när adrenalinet hade lagt sig så blev jag så sugen på kött, jag ville enbart ha kött. Så David och jag åkte till Coop och handlade, blev Entrécote, två såser och kroketter. Mums säger jag bara! Har nog aldrig mofflat i mig så mycket kött på en gång. David söt nog tog mig på orden när de gällde att jag bara ville ha kött, så han tyckte vi bara skulle ha en påse kroketter. Men de blev två påsar, då jag tycker att någon måtta på mina påhitt får de vara. Ekonomisk måste man ändå vara och realistisk. Ingen av oss skulle äta upp 500gram kött var på fredagskvällen. 
 
Lördagen var lugn och fin, myste runt här hemma med David och Atos, kollade på lite olika hemsidor(uppfödare, kommer till det sen) och sedan ringde Davids syster(min svägerska) och frågade om vi ville med till stan eller bergvik. Så det blev en tur till bergvik för att köra förlovingspresent till David och Louisas kusins förlovningsfest vi skulle på senare. Bergvik blev det för David och jag skulle till leksaksbutiken där ute för att få tag i knallpullver, fick då veta(som jag borde ha räknat ut med arslet) att de som görs nu, smäller inte. Då de precis som fyverkerier inte får vara byggdan på en smäll. Så min smarta planering sket sig, får väl ta med mig pappa ut i skogen, nej då. Blev ytterliggare en gång rekommenderad en speciell hundklubb. Så ska nog ta och bli medlem där under veckan som kommer.
Var och åt och fikade hos Josse, Håkan och Carro. Lämnade Atos hos dom, riktigt jobbigt var det för min del, då jag kände att jag svek honom. Han behövde ju mig jätte mycket och jag ville inget annat än att hämta honom under hela tiden vi var borta. Åkte i alla fall och hämtade Louisa, hem och bytte om och sedan åkte vi på förlovningsfesten, där var Davids kusiner och hans otroligt söta farmor(blir så glad av att träffa henne) och äevn deras kusins flickväns släkt och vänner var där. Riktigt trevligt var det och efter drygft tre timmar åkte vi, först hämtade vi Atos och sedan åkte vi och lämnad Louisa och tillsist hem. Hemma blev de mys med dricka, popcorn och film. Somnade vid ett.
 
Idag har jag kört David ut till hans mor, så han kunde jobba lite. Då passade Atos och jag på att leka lite på gården och sedan åkte vi till Carro för lite kaffe och massa prat. Pratade med pappa i telen och fick veta att vi har fått ytterliggare mark att lägga spår på. Jag gillar dessa människor! :) Sedan fick jag även lite inside information om vildsvinen i området, pratade jakt, berättade om fredagen för han och även om hundförarkläder och hundraser. 
Vid tre åkte carro och jag till Kilenegården och mötte upp David och Lousia för en promenad på 4.8km, även fast jag går lugnt med hund så tar de inte alls lång tid. Måste ha ett ganska så högt tempo normalt. Nöjd i alla fall, såg en hackspett som satt och hackade träd :P hehe 
Körde hem Carro, träffade Alexandra och Becca en sväng och sedan åkte jag hem för lite mat och mys ifred(david var på middag hos sin mor, jag orkade inte följa med). Hann med mat, starta en tvättmaskin och duscha innan David ville blir hämtad. Så jag fick fint byta om och åka och hämta honom. Sen fick jag tillslut komma hem, för att kunna dricka lite varm oboy kolla på tv och datorn. 
Sedan åkte jag till Alexandra igen, för hon behövde låna en laddare igen. Då Prince hade kommit åt den laddaren hon lånade av Carro och tuggat på. Så hon stod utan laddare igen och som tur var hade David en extra. Men Alexandra var inte alls nöjd över att två laddare var trasiga, två laddare behövs köpas. Ibland är de inte lätt med valp gumman, men de blir lättare :) 
 
Jo jag fick mail i fredags från uppfödaren vi stod i kö hos. Tyvärr blev det inte tillräckligt många valpar födda, så vi blev utan. Vi står dock som första att ringa vid återbud, men vi orkar inte riktigt vänta på om vi blir ringda eller inte. Så i lördags började vi med att leta upp uppfödare utanför Sveriges gränser, då Svergie inte kan leverara det jag vill ha. Så vi mailade en uppfödare i ett anant land till att börja med. Så får vi se vart de leder. Har även kontakt med en annan uppfödare just nu på en annan ras. Så vi får väl se vart detta leder. Har bestämt mig att blir de ingen valp nu, så ska jag skämma bort både mig och atos som en idot med massa saker. 
 
Nu ska jag ta natten, har Emil imorgon och vid 11 kommer sötis Felix hit. Så kommer vara fullrulle här hemma :) Underbart! Natti på er
///Becca
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: