justbeccca

EN dag

Kategori:


En liten bildbomb från en dag med viltspår. Min grabb är så duktig på det, så det tåls att prata, skrivas och visas hur mycket bilder som helst på :P hihi 
Japp, jag lägger de riktiga spåret, med gris eller nötblod och med en klöver i slutet. Det är så det går till på riktigt, och Atos ska förhoppningsvis på eftersökshund till jaktlaget/jaktlagena i området. Så vi kör på äkta vara direkt. Blir bara en massa krångel med blodmjöl och sånt. Speciellt då djur ej får beta på de område man lagt med blodmjöl förens efter en vintersäsong. Vi spårar några hundra meter från fodringsplatsen för vilt. Så jag tänker inte försöra för mina jägare, bara onödigt och sedan vet man aldrig om någon vill efter denna vinter arrendera delar av skogen för att låta boskapbeta där. Lägger jag då med blodmjöl, som jag vet att vissa bloggare nu tycker är så otroligt bättre(vilket det inte är, inte bra för hund eller natur) så försör jag för markägaren. Även om markägaren ger mig tillstånd till detta, så förstör jag med blodmjöl. Speciellt jag som lägger vinterperioden med. Så nja, jag håller mig till äkta varan, tänker inte vilseleda min/mina hundar till något annat. 

Idag har Felix varit här för första gången och det gick super bra. Idag och resten av denna vecka är det inge med Tyra och Charlie, så det passade super bra med att Felix kom första gånerna denna vecka. Det ger mig en chans att lära mig honom själv och även han och Atos en chans att lära sig varandra själva. Atos tog på sig sin roll direkt, han är verkligen ett exempel på hur man hanterar valpar. Helt underbar med dom, både leker, myser och fostrar och allt detta på ett helt otroligt sätt. Han ser efter honom när man är ute och han tar verkligen in honom. Jag bara älskar att kolla på deras samspel och se hur Atos bara växer. 
Kan säga att det var ett tagsen jag hade valp i hemmet själv, men någon större fara var det inte. Vi lärde som sagt känna varandra och testa gränserna. Felix lyssnade jätte bra på bara ord och gester. Så som att boken tuggar man inte på, även om den ligger i samma höjd som honom, tofflorna tuggar man inte på, Atos får inte ta ditt godis, gå i krukan för att äta jord får man inte. Men gud så snabblärd och lyssnar så duktigt på en, man kan i princip viska till honom ett nej och han lyssnar. Super duktig! :) två olyckor hände inne, en kiss och en bajs, men inte konstigt när man är 4,5månad och kommer till nytt ställe där man leker och grejar och personen man är hos inte känner en till 110%, men det kommer också komma. Fick ett tips på hur han brukar göra när han visar att han är nödig. Så nu kommer det nog förhoppningsvis inte ske så många fler olyckor inne. På fredag kommer han igen i alla fall :) 
 
Min första inlämningsuppgift är gjord och vad det verkar som finns det bara en till och den ska göras imorgon. Så kanske man är klar med första kursen sen :) hihi Då kan man sälja bokjävelen och köpa den andra boken istället. Kommer nog aldrig i hela mitt liv vilja jobba som revisor och ha koll på företag åt andra. Nej, den dagen jag startar eget, så blir det att anställa en revisor. 
 
Nej natten får det nog bli nu, vill sova bredvid min ena älskling innan han ska till jobbet och jag blir själv i cirka tio timmar(nio, han är kanske hemma på sin rast). Men mer tid till plugg för mig, har Emil imorgon och ska nog stanna till på kaffe hos Josse och ta en promenad med henne och våra voffar(till er som är nya läsare, Atos och Texas är kullsyskon). 
Detta är även veckan som födseln av kullen vi står i kö på är beräknad att födas. Ni kan ju gissa vad jag väntar varje dag på att höra något. Oh, jag kollar deras hemsida minst tre gånger varje dage för att se om något hänt. Men ja, ni vet ju hur det är när man är förväntansfull :P hehe
Natti på er!
///Becca
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: