justbeccca

Älskar känslan..

Kategori: Iphone

När man kommer in till en ny vovve i deras hem och de efter någon sekund känner igen en och blir genast en lycklig hund. Oh glädjen man får kan inget slå!
Som ni kanske förstår så var idag första dagen med Brutus och den var helt perfekt. Han är en sån samarbetsvillig, kontaktsökande, glad och go hund. Japp, jag kan erkänna att jag blev nog lite förtjust i honom. Han har en sån stark personlighet och det är något jag fastnar för. Vi hade en härligt promenad med både bostadsområde med tre hundmöten som gick galant och sedan en tur i skogen, där det blev spring och lek(i koppel) och godissök. Jag var nog en ganska rolig och intressant person ändå:-P sedan försökte vi klippa klorna, men det är något vi får ta i små omgångar. Ville inte pressa och testa gränserna för mycket idag. Så vi ska försöka mer imorgon med kloklippningen. Lyckades i alla fall klippa fyra klor sammanlagt, så lite tillit har vi för varandra:-)

Sedan var det dags för Emil, en av de lyckligaste hundarna som finns. Men han har lite separationsproblem från sin husse just nu. Men alla hundar har såna perioder oavsett ålder. Men de gjorde inget. Så vi fick ingen skön skogspromenad idag. Men han fick istället umgås med sin Husse som var hemma på rast och de slår promenad med hästlängder, när man får springa lös på gården och nära husse.

Nu strax ska jag byta om till träningskläder, ta ett par andra skor(dom jag haft på mig idag har gett mig mitt första skavsår på två år) och sedan hämta David, Alexandra, Prince, Carro och Texas. Vi ska på en tur i sommaroskogen:-) mys!!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: