justbeccca

Atos horoskop

Kategori: Hundar

SKORPIONEN  ca 23/10  -  21/11

Ungefär så här är jag.
När jag reser då njuter jag verkligen. Jag gillar att åka runt och se på sköna landskap som passerar förbi mitt fönster. Visst gillar jag det äventyrliga och allt nytt tilltalar mig väl. Men min husse/matte gillar inte alltid allt som jag gör, utan anser att jag rör ihop föremål så att hon/han får jobb att städa. 

Jag vet vad jag vill så det är inte värt att du kommer och vill bestämma, jag gör i alla fall bara det som passar mig och inget annat. Jag skulle passa bra till att arbeta som polishund för jag gillar att leda och att snoka upp saker och ting. Jag är även bra på att finna borttappat, så anlita mig jag är bäst. Konkurrens är bra men jag anser inte att jag behöver ha någon sådan, för jag är ett under av klokhet och löser alla problem själv.

Jag är en verkligt klok och fin vän. Jag är aldrig omöjlig på att ställa upp om någon av mina vovvekompisar kommer på besök. Det är underbart med vänner och att få nosa sig fram genom allt vad de har gått igenom, det kan ge många intressanta idéer.

Vad gäller det romantiska så är jag mycket romantisk, men det finns bara jag och ingen annan. Så är det frågan om romantik så anlita mig, jag är bäst och vet hur jag vill ha det och jag är mycket oemotståndlig. Jag trivs i ett varmt och gott hem, men är det så att det finns en bassäng eller ett vat-tendrag i närheten, ja då blir jag extra lycklig, för se jag älskar vatten. Barn tycker jag mycket om, men jag har heller inget emot när de lämnar bostaden så att jag får bli medelpunkten igen.

Jag gillar att undersöka saker och ting, när något rör på sig så är jag genast där och undersöker det hela. Fast för det mesta så är det inget roligt, men jag vill ha kontroll över vad som sker därav min nyfikenhet. Jag gillar att bli medelpunkten på en utställning och finns det en fotograf i närheten som vill ha en vacker vovvebild så är jag ett ideal att fotografera. Vinna en prisrosett kan jag också göra, men nog tycker jag det är bättre om jag kan få vinna härligt köttiga ”palkonserver” istället. Tänk bara när jag står där med den segrande prisrosetten och du står bredvid och ser alldeles bortkommet konfys ut av lycka bara för att jag har vunnit. Precis som om du inte visste att jag var det bästa.


Du måste vara vaksam på så att jag inte får en katarr av något slag. Håll mig varm och se till att min blodcirkulation är i topp så klarar jag mig länge frisk.  Jag skäller och bråkar ibland litet väl omotiverat, men det är i grund inte beroende på att du är dum emot mig, utan jag känner bara för att få skälla ibland. Kanske trivs jag som allra bäst när jag får springa utmed ett kustband och bara skälla på vattentoppar som rullar fram i en skummande fräsning. 

Mina bästa sidor.
Jag är en klok och intelligent vovve. Jag vet precis hur jag ska lösa ett arbetsproblem. Jag kan konsten att avväga till allas belåtenhet. Jag lyser upp din tillvaro på ett högst positivt sätt och inte bryr jag mig så värst mycket om att irriteras av småaktigheter hel¬ler. Jag är mycket noggrann av mig och du har en sann och fin vän i mig. Jag försöker att vara ordningsam, men det är kanske inte alltid som du tycker att jag är det, men jag försöker så gott jag kan. Jag är en stark vovve och även envis. Glöm inte bort att jag dessutom har en härligt fin fantasi. Vill du mig något så kom ihåg att jag finns alltid där, beredd att trösta dig eller följa din minsta önskan.

Så här trivs jag med mina vovvekompisar.
Viftar på svansen gör jag för vovvar födda i Jungfrun – Vågen – Stenbocken.
Gläfser positivt gör jag för vovvar födda i Oxen – Kräftan – Fiskarna.
Skäller en del gör jag på vovvar födda i Tvillingarna – Skytten – Vattumannen.
Morrar gör jag på vovvar födda i Väduren – Lejonet – Skorpionen.
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: