justbeccca

Livet

Kategori: Hundar

När livet är som mest påfrestande och det enda du vill göra är att skriva rakt ut eller skälla på människor du inte tycker om. Välj då att vända den energin till något positivt.
När man står där i korsningen mellan olika val och vet inte vilken väg man ska välja, ta ett steg tillbaka och se dig om kring. Gräset är lika grönt på båda sidorna, himlen är lika blå och vattnet brusar lika mycket på båda sidorna.
Tänk tillbaka och granska dig själv, vad var det jag ville göra, vad var det jag ville åstadkomma med denna vandring.
När du tagit denna tid så vet du med all säkerhet vilken av vägarna du ska välja.
Släpp det det gamla och öppna armarna för att välkomna och omfamna det nya.

Jag vet med all säkerhet att när jag tagit mig den tiden så kommer jag själv veta vilken väg jag ska gå. Därför tänker jag nu vända min dåliga energi till något positivt och gå ut och promenera med det viktigaste i mitt liv: min hund, Atos. Jag väljer honom över allt annat och vilken väg jag än väljer är han inkluderad i och jag väljer den vägen som gynnar oss båda. Jag ska leda honom genom livet.

Jag väljer nu att idag har varit en super bra dag med mina systrar och tänker avsluta den med det bästa avslut som finns. Att kasta boll med min älskade hund, ta en promenad och leka. För varje gång han är med mig dunkar mitt hjärta några slag mer och jag känner mig rofylld över att få va en del av hans liv.
Han är och kommer alltid vara det BÄSTA!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: