justbeccca

Regn och mys!

Kategori:

Idag är det måndag och jag är ledig fram tills tordag. Så nu kan de gärna få regna i några dagar, då jag tycker det är ett av de mysigaste vädrena. Den enda nackdelen är Atos sår som är så utsatta nu när det regnar och det är inte smart att göra rent varje senkund. Men smutsen rinner ner i såren, men som tur är så har vi ett Hurtta stormtäcke som har en krage upp på nacken. Så den får det blir att använda tills regnet slutat. 
Vi klippte ju Atos på midsommarafton och läkningen går bättre, men det går fortfarande segt. Igår var det en vecka sedan det hände. Men en vecka till så är det nog läkt, tempen har varit normal nu i några dagar. Så vi hoppas på att den håller sig så. 
 
Vi har under helgen spenderat mer eller mindre all tid tillsammans med Josse, Håkan, Carro, David och Texas. Så för mig har detta varit en skit bra helg. Lugn och fin, inte som för många andra, supa pch röja. Vi är inte riktigt sådana. Utan vi tar det mer lugnt och har en mer "pub"stil. Mat har vi även ätit i massor, på fredagen var pappa med på Sill lunchen alla åt utom jag och Håkan, vi åt rostbiff och pastrami och sånt istället :P hehe Kvällen grillade vi och sköt med luftgevär :P
David fick även ut sin älskade bil från garaget, den får ni en bild på när jag har lagt över alla bilder till datorn. Appen funkar inte på telen så ni får helt enkelt vänta. 
Lördagen för oss spenderades med en trip till båthuset och kolla på när Håkan grejde med motorn, sedan en sväng förbi Davids kompis Coffe, efter de en promenad med Atos och tillsist ännu mera mat hos Josse och Håkan. Vi spelade även trädgårdsyatzy tills vi inte stod ut med knotten längre. Då blev de poker inne en sväng tills våran parkeringstid gick ut. 
Igår var jag och Josse och köpte nytt koppel till Atos(då hans gick i sönder när Texas lånade det i fredags). Sedan var de matlagnigen innan jobbet. Efter jobbet blev de myskväll med mina två älsklingar här hemma. En helt passande dag för mig. 
 
Idag har jag hittils mesta dels bara varit på promenader. Först med Atos, sedan frukost och sedan en till med Atos(efter nåogn timme) och vid halv tolv var det Emil promenad och när vi var ute och gick så började det självklart åska.. Han var lika rädd som jag och hade lika bråttom hem som jag :P hehe Väl hemma så var vi båda lugna och fina. Bara så ni vet så gick vi id vattnet och det är inte trevligt att gå på promenad vid vattnet när det åskar ovanför en... 
Nu ska jag hoppa in iu duschen och göra mig klar för att umgås med mina systrar igen, som ville handla :)
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: