justbeccca

Lördagspyssel

Kategori: Hundar

Igår(lördag) följde jag och Atos med David ut till garaget för att hålla honom sällskap när han grejade med sin älskade bil. Samtidigt passade jag på att fixa i ordning lite hundsaker. Så som tejpa klädnypor, som ska användas vid blodspårning. Strax över 30st fick sig en tejpbit i färgerna röd och vit. Har 24st till som ska tejpas i färgen gul åt Josse. Detta är då för att kunna hålla koll på spåren och även vems spår som är vems. Ska inför skaffa fler klädnypor, 24st för 10kr är inte dyrt.
Sedan sydde jag dit mina extra remmar på Atos klöjveväska. Så nu glider inte skavskyddet omkring längre. Ni får två bilder, en före bild och en efter bild på hur det såg/ser ut.
Hade i alla fall en helnöjd kille i lördags som fick på sig sin älskade väska och jag var nog lila nöjd över att de nu var fixat:-) hihi

Idag har Atos hamnat i hundslagsmål med Ozzy(en tjejkompis schäfer).
Ozzy hade det bästa greppet om Atos, men han gjorde inte sån stor skada. Atos har fem-sex st kala fläckar på nacke, upp mot huvudet och ena örat. Syns knapp då atos har rätt tjock päls. Men kuvad blev han.
Ozzy fick sig däremot två eller tre blödande sår på örat av Atos. Antagligen det enda stället Atos kom åt när Ozzy hängde i nacken på honom och slet. Så i ren panik och skrik så bet Atos honom.
Men sedan skötte de sig, dock var Atos slickad efter marken och lämnade inte Mias bils ena fram däck många gånger. Ville helst av allt ligga inne i "säkerhet", men man får inte alltid som man vill.
Ozzy försökte några gånger, men insåg rätt fort att han hade många ögon på sig och kunde inte springa fram till Atos utan att någon såg honom. Men de kollade av varandra några gånger och alla gånger vek Atos undan och visade verkligen att han inte ville något. Vilket för mig blev ett framsteg.

När vi kom hem blev de en dusch för den svarta fyrbenta, då han var dränkt i dregel och hade antagligen tömt analsäckarna under bråket. Han luktade inte gott om vi säger så. Men de gör han nu och sover som en gris har han gjort sen vi kom hem(efter att ha ätit och druckit). Så helt förstörd blev han inte.
Nu ska vi krypa ner i sängen bredvid husse och sova några timmar. Atos och jag har myst till en film i soffan och sedan läst lite. Så nu får vi faktiskt sova en liten stund. Om de äckliga fiskmåsarna vill vara tysta..
Vi har nämligen fiskmåsbebisar precis utanför våran balkong och sovrumsfönster. De är alltså på gatan bakom huset och bebisarna skriker stundvis och föräldrarna är tokiga och högljuda... Äckliga djur!!!
Jag gillar mina söta fåglar vi har här som granne. De har sitt bo under taket här mellan våran balkong och grannarnas balkong. Riktigt söta är dom och dom får jätte gärna föra väsen om dom vill. De låter underbart!!
Nej nu är de natten, natti!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: