justbeccca

Kaffe

Kategori: Hundar

Somna tidigt igår, vaknade dock 02:39 i natt och va helst hundra på att Atos antingen skulle spy eller kissa. Så jag förföljde honom och han vart väldigt förvånad att jag gjorde så. Men som tur var så gjorde han inget, jag hade väl antagligen drömt något.
-
Vaknade i alla fall tidigt och tog en mysmorgon med min lilla gris i soffan. strax efter 11 åkte Atos och jag och hämtade David M för en promenad med Atos och Emil. Den gick bra, Atos va den bråkiga idag. Men han är inte på topp just nu så de är inte så konstigt. Påvägen tillbaka med dem till huset så fick Atos, David M och jag se en ekorre.
Efter promenaden blev de kaffe och prat hos Alexandra och David M. Så mysigt, igår kände vi alla att de va nåogt konstigt. Ja de va första gången på några veckor vi alla hade lugn hemma dag och de kändes inte helt rätt. hehe
Queen och Atos myste på som bara den. Innan jag åkte hem så blev David M och Queen hämtad av Quens ägare för en liten tur till veterinären och en koll om hon har urinvägsinfektion. Då hon kissat och bajsat inne idag och de va inte en gång utan flera gång och inga förvarningar på de. Så jag ringde och råd frågade en veterinär och de tyckte att de borde komma in och kolla upp de inom de närmsta dagarna och har hon inte urinvägsinfektion eller urinkristall så kunde de va inför löp. Men de ville ta de säkre före de osäkra. Väntar man för länge kan de gå in i njurarna.
-
Nu ligger Atos och smälter glassen han fick när vi kom hem och väntar på mera blötmat. Kan säga att han nog njuter nu med allt gott han får nu. Han är ätit upp 2liter glass och påbörjat sin andra burk blötmat. Han fiser rätt styggt kan jag säga :P hehe
Jag tänkte att jag ska ta något att äta och fortsätta plugga en stund. Innan David kommer hem från sin mor.
Tänkte även åka upp till Alex och David M lite senare och hälsa på igen.
-
David M ringde precis och de hade varit hos veterinären nu. Queen har feber och antagligen urinvägsinfektion, de vet inte till hundra då de inte fått urinprov. Men hon ska äta antibiotika nu i några dagar. Så hoppas vi på att de släpper snart. Lilla stumpan!
Just nu är de två som är dåliga. Atos nyopererad och Queen urinvägsinfektion. Många tankar till er två små hjärtan <3
image description
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: