justbeccca

Slutet på 2012

Kategori:

Då är slutet nära och vi kan väl konstatera att året 2012 var ett skit år. Min syster Carro hade rätt när vi på vägen ner till Falkenberg sa att året 2012 kommer bli ett dåligt år. Mer rätt kunde hon inte ha. 
Missade allt inom hundvärlden vi skulle varit på, dragträningen sket sig ordentligt när Atos blev dålig i januari och var in och opererades i halsen. 
Sommaren bestod av regn, fast det gillar vi egentligen väldigt mycket. Hellre regn och svalt än varmt och knappt kunna gå ut och gå. 
Jobbet under sommaren var inte världen bästa, vantrides som bara den. Som tur är, är det fler som gjorde det på de stället. Men höll ut, ända tills jag blev sjuk... 
Mitt första år utan smärtstillande på några år och mycket trött och lätt irriterad har jag varit och fortfarande är. Men som jag hävdar tar smärtstillandes bort en del av mig, så hellre trött och lätt irriterad än en zoombi. Men smärtan har inte varit lika hemsk i år. Är mest vid väderomslag, men som tur är har detta år bara bestått av en höst. Vilket underlättat för mig. 
Spenderat tid med min älskade familj väldigt mycket, umgåtts med de bästa vännerna man kan ha! :)
Atos fick nya hundvänner i år, tre av dessa spenderar många dagar hemma hos oss. Tyra, Charlie och Felix, tre guldklimpar! Även Prinsen är en av Atos favoriter, en valp Atos har fått varit med och format. Lärt sig egna belöningssystem på. Ska bli så kul att följa dessa under 2013, dom är som helan och halvan :) 
Atos har även förlorat en vän, en vän som han gillade väldigt mycket, fast stundvis ville han inte visa det... En hund som han kopierade svansföringen från :P hehe
Slutet på detta år förlorade vi en familjemedlem, en väldigt viktig person i familjen(davids sida). En man vars kärlek till kvinnan var så stark att man inte kunde tro att det var sant. Vi har haft ett fruktansvärt dålig slut på detta år. Plus på detta så ska vi ju självklart se till att vi ska något mer går åt skogen innen 2013 är här. Så ja, lampan i vitrinskåpet gick precis... 
 
Men nu blicket vi framåt mot ett förhoppningsvis bra 2013 och hoppas detta år för med mycket glädje och lycka. Vi hoppas att kunna välkommna valpar efter Atos under våren, och även låte en av dessa flytta in hos oss(försöker även att kunna få köpa en till valp, men den där David som bor under samma tak är inte helt och hållet med på detta).. Vi vet att vi kommer få dela glädj med familjen i sommar, när ett bröllop kommer äga rum. Så detta har vi att se fram emot, som är definitift planerat för 2013. 

Våra mål under 2013:
 
-Valp
-Dragträningen ska komma igång(januari hoppas vi på, letar dragkunnig i Karlstad). 
-Flytta 
-Studera, så man blir klar någon gång
-Sommarjobb/extrajobb
-Skotträna Atos
-Gå kurser med Atos
-Jägarexamen?!?
-Bli rökfri
 
Detta är målen jag vet nu och dessa jag vill dela med mig av. Det finns fler, men de vill jag inte dela med mig av än i alla fall. 

Ja medans ni andra super er fulla och skjuter raketer på varandra, så har vi städat, lagat mat, tvättar och spelar musik på hög nivå. Allt detta för att dämpa ner kriget som håller på att eskalera utanför oss. Om drygt en timme sätter vi oss i bilen och åker runt i tre timmar, för att inte vara i hemmet när det är som värst. Atos är inte alls trygg hemma.. Han vill bara in i bilen och därför väljer vi att åka runt med honom..
 
 
 
Ha nu alla en toppen avslutade kväll på 2012 och en super bra början på 2013. Ta det försiktigt och var rädda om varandra. 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: