justbeccca

Lyckliga stunder

Kategori: Iphone

När snöoväder kom till Karlstad. Blev det kaos, inte för att folk är rädda för snön. Nej, för att folk blev knäppa. Glada och busiga!
Dock så tog det många timmar innan kommunen kom ut med plogarna. Detta gör att många bilar går sönder under vintern för att kommunen inte sköter vägunderhållningen..

Men i alla fall, David, jag och atos var ute hos min svärmor i princip hela dagen. Skottade snö, byggde snögubbar och lekte med atos i den djupa snön.
Märktes igår när vi kom hem att man inte är van vid detta, var skit trött men även hade jag ont i vaderna och smalbenen. Ni vet, när man över ansträngt dessa när det liksom inte finns någon balans.
Och idag märkte jag att jag bog sträckt en muskel eller sena i baksidan låret på högra benet. Men va är de, det är ju så jävla kul att leka i snön.
Kröp runt i den och hade jätte skoj. Nej jag hade inte på mig täckbyxor. Utan jeans, långkalsonger, vinterjackan, mössa och vantar. Men man behöver inte vara klädd för vinter lek, man bara gör det i kläderna man har på sig :-)
Idag har den fina snön börjat töat bort. Finns fortfarande mycket snö, men den ligger inte lika fint på träden(eller inte alls). Men snö finns de, så de blir mera lek i snön idag! :-)
David och atos är ute hos svärmor nu och grejer och leker. Jag fick inte följa med, för jag inte var klar när David ville åka. Men de gör mig inget, kan va bra att inte härja för mycket om jag har ont. Hehe
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: