justbeccca

Läsvärd!

Kategori:

När jag gör min vanliga gå igenom alla bloggar jag följer brukar jag titt som tätt stöta på nya härliga bloggar som kan sätta så bra ord på saker och ting. Denna gång fann jag denna som beskriver för många hundar och hundägares mardörmms dag, Nyårsafton. 
Trots att ni alla mina läsare kanske inte är hundägare eller hundintresserade, så tycker jag ni ska läsa denna. För den stämmer faktiskt väldigt bra överrens med som det är i verkligheten. 
Kom ihåg att bloggerskan berättar från hundens synvinkel, alltså är detta hundes berättelse. 
 
 
 
Vi har idag här hemma köpt hem flygande eldklot att släppa iväg imorgon, så någonstans ska vi stanna vid tolvslaget där det är lugnt och släppa dessa och njuta. Ja som ni kanske har förståt är Atos fruktansvärt skotträdd på nyår. Resterande del av året är det rätt lugnt och vi har kommit väldigt långt på våran skottträning så vi väljer att lämna vårat hem under den värsta tiden på nyårsafton. Dels är området i bor i ett av de värsta under nyår, smäller hej vilt udner många timmar. Många smällar tätt in på varandra, mycket ljus och huset skakar(vi bor i betonghus, men de hjälper inte). Så för att inte förstöra våran träning så väljer vi att lämna hemmet och spendera drygt tre timmar i bilen. 
Annars blir våran nyår lugn, David ska köra sin mor till sin syster och vi ska laga god mat och umgås här hemma tills det är dags för att åka ut och åka. Kan hoppas på att dagarna efter nyår är lugna och inte innehåller en massa eftersläntade raketer. 
 
 
Emma, jag ska skriva ett svar på din kommentar. Har dock inte riktigt tid just nu, har massa plugg just nu, därav dålig uppdatering här på bloggen överhuvudtaget. Men svar kommer inom de närmsta dagarna. Tycker fortfarande att det är synd att du inte länkar någon mailadress eller om du har någon blogg själv. Men håll utkik efter svar :)
 
Ha alla en mysig dagen före dopparedagen kväll, det kommer vi ha. Plugg, kaffe, dricka, godis och tv i bakgrunden :) 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: