justbeccca

Begravning

Kategori:

Igår var vi på begravning för dig, det var fruktansvärt tungt och jobbigt. Men begravnings akten och kapellet var fint. Det var ett fint avslut, men ingen av oss som var där ville det skulle vara slutet. 
Jag bröt ihop efter bregravningen ordentligt, har knappt sörjt något. Har inte tillåtit mig det, men igår när man fick gå upp till kistan igen, prata och rör på sig. Då, då liksom brast det för mig. Denna höst har varit för mycket. 
Tre personer som har haft en betydade del i mitt liv har lämnat oss, 1 hund som var en av Atos bäste vänner och favoriter har lämnat oss. Så denna höst har varit tung. Inklusive skottlossningen och sånt. Så allt kom nog på en gång. 
Efter mottagningen så åkte vi upp till Josse, mamma och Håkan där Atos hade varit under dagen när vi var iväg. Han hade lekt och myst. Ja som ni vet så älskar Atos att mysa och tar alla chanser har får speciellt med mormor(min mamma). Det är en person han är uppväxt med, så han känner en stor trygghet med henne och älskar att mysa med henne. Nästan mer än vad han gör med mig och David. 
 
Efter en kaffekopp gick vi ut med Atos, sedan åkte vi hem, bytte om och däckade till lite i soffan. Eller ja David och Atos däckade till. Jag fick ingen ro, kunde inte slappna av. Så efter en stund blev de upp och iväg till Maxi där vi mötte upp mamma, Josse och Håkan. Mamma handlade till kvällen för vi skulle bli bjudna på mat av henne. David och jag lallade runt, kollade på allt möjligt. Handlade lite små saker hem, så som mjölk, pommac och sånt :) 
Sedan gick vi in på Siba och kollade lite. Jag vill ha en systemkamera!
 
Åkte tillslut hem och somnade på soffan en timme drygt. Sedan åkte vi upp till Josse och dom där vi blev bjudna på mat och sedan spelade vi TP, tills jag i princip somnade vid köksbordet. Strax efter ett i natt var vi hemma och det tog inte jätte lång tid innan vi alla tre var däckade. 
 

 
Idag har vi varit och vinkat mamma hej då, pussat Baily hej då(klippte även klor på honom och Texas). 
Sedan blev det en tur till jula, Elgiganten, lagar 157 och Stadiumoutletten. Fanns inget att ha på något utav ställena. Eller David köpte hörlurar med mick i till datorn så han kan tönta sig med dataspel med sina vänner senare idag. 
Sedan var vi förbi David moster Britta och Sven för ett kolla in deras nya lägenhet och hämta upp Louisa. När vi skulle åka valde jag att gå med Atos hem istället. Så David och Louisa svängde bara förbi hemma med min väska och hans nya hörlurar. Sedan dess har jag inte sett honom. han åkte ut till sin mor med Louisa och atos och jag har bara varit hemma och försöker plugga. men jag är så trött så jag fattar noll :( 
 
Nu borde han dock dyka upp när som helst. Han hade ringt och beställt kebabtallrik från klaraviksgrillen och skulle åka och hämta dom nu och sedan svänga förbi Coffe för att få ett UsB minne med spel på till datorn. 
Så de kan nörda sig på samma spel under kvällen, medans jag pluggar. hehe 
Men nu kom han, så nu blir det mat! 
///Becca

Kommentarer

  • Lina säger:

    Styrkekram!

    2012-12-29 | 21:08:33
    Bloggadress: http://mineforlife.blogg.se
  • Rebecca säger:

    styrka till dig!

    Svar: Styrke kramar till dig med smulan <3
    Becca

    2013-01-03 | 16:29:45

Kommentera inlägget här: