justbeccca

Alla måste!

Kategori:

Det tar aldrig slut. Alla dessa måste. Jag är så trött att jag skulle kunna sova upp och ned i soffan. Vill bara stänga ögonen. Vill bara sova. Vakna imorgon och dricka kaffe. Men icke. Måste fortsätta. Håll ögonen öppna. Hjärnan måste vara på alerten. Kanske skulle göra kaffe nu. Men vill inte vara vaken hela natten. Kanske skulle göra varm choklad. Men då somnar jag nog. Jag vill sova. 

Tänkte passa på att klaga på allmänna medier. Så som instagram och facebook. Jag själv är medlem på båda. istagram blev jag medlem på i torsdags, så där har jag inte varit med länge. Men kan någon förklara för mig varför man är medlem där? Jag vet inte mycket som är gott på dessa sidor. Speciellt inte som det är nu i Göteborg och Stockholm. Ungdomar använder dessa för att kunna mobba andra elever. Jag själv är medlem för att dels ha kontakt med mina vänner, men även för att många företag marknadsför sig på dessa sidor och det är en bra mötesplats för detta. 
Sedan har vi ju många som har behovet av att häva sig och även ömka sig öppet. Personligen förstår jag inte det heller. Jag skulle tycka det var pinsamt om min bästa barndomskompis pappa ser att jag ömkar mig så mycket idag. Ne jag är för personlig intrigritet! Allt behöver inte våra medmänniskor veta. Fine, jag förstår om man vill skriva om sitt barns första steg, eller första ord. Eller att en hund kom på den placeringen eller att man har gjort det. Men när man bara försöker framställa sig själv som bäst, lycklig eller ömkar, eller vad sägs om allt detta på en och samma vecka eller till och med dag. Nej, inget man vill läsa varje dag. 
Jag tycker om att se att det går bra för mina vänner, jag tycker om att se att de är lyckliga. Men turen är för mig, att mina vänner kan mitt telefon nummer och de ringer och smsar mer än skriver där. 
Jag har som sagt facebook och instagram för att mina intressen håller till där mycket och just mina intressen, hund och häst vill jag inte missa något. Inte några bra erbjudanaden från någon affär inriktad på dessa. 
Det känns som jag har fått lättat på mina åsiker nu. Jag vet att alla inte tycker samma, många har dessa sidor för att de är rent utav nyfikna på andra människor. Men många mår dåligt på grund av dessa, är de då värda all denna uppmärksamhet man ger dessa sidor? 

Nu ska jag återgår till mina måsten... 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: