justbeccca

Hundfoder?!

Kategori: Hundar

Har spenderat dagen med en massa hundprat och som vanligt hittar jag på nya frågor att få svar på.
Har även besökt den nya granngården som öppnade här i stan för några veckor sen och där fann jag ett foder som lockar att testa på Atos.
Dels för att de är lamm och ris, det ligger lite billigare i inköpspris och närigsinnehållet ser bättre ut än de vi har nu. Har även kollat Carrier VS Eukanuba och Carrier verkar vinna över Eukanuba. Men ska iväg och prata med foder konsulten vi har och även åka och prata med dom som säljer Carrier.
Men vad mina ögon och vad min hjärna kom fram till så leder änså länge Carrier. Det tog ett år att få nästan upp Atos till hans norlamvikt, dock saknas det 1kilo. Men jag tycker att de kvittar, dock är jag inte nöjd över att de tog så lång tid med Eukanoba. Har liksom fått gått från Large till puppy foder på honom för att få upp honom i vikt och de tog ändå lång tid.
Men jag sova på saken i några dagar och även prata som sagt med min människa och även de på granngården.
Ni får gärna komma med förslag på foder, dock får de inte innehålla kyckling. Då Atos är allergisk mot det. Så skriv märke och namn på fodret och gärna vad ni själva tycker om det. Jag kommer självklart kolla upp fodret och jämföra med alla andra.
-
Atos är under inlärning av nya trick, dock går det lite trögt nu. Då det är mycket extremt mycket testoseron i den kroppen. Igår visade han upp sig för en vägskylt och även idag, de är en mycket speciellt och intressant herre som delar sitt liv med mig. Man får många goa och fina skratt av honom.
-
Men nu ska jag äta lite kvällsmat och sedan krypa ner hos min älskade som jag saknar konstant just nu?! Vet inte riktigt varför, men de är bara är så.
Ser även fram mot morgon dagen då jag äntligen ska få leka i ett labb i dock en skola. Men de är alltid kul att va i ett labb och greja. hih :P
Natti på er alla glada och goa människor!
image description
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: