justbeccca

Mina tankar

Kategori: Hundar

Tänkte bara påpeka en sak till. Du som uttalade dig om tillit är de enda ordet i en relation. Har enbart fel inställning. Det handlar om att ge och ta! Du kan inte förvänta dig något av någon om du själv inte är 100% redo själv för att ge.
Jag tar små steg med mina djur, de ger dom bästa möjligheten att lära sig något. Ni vet ordet eftergift, de använder jag mig av. Men jag använder mig inte av koppel. Som t.ex. för att lära atos att gå in på toaletten. För i slutändan ska han gå i badkaret själv och när halsbandet och kopplet slår mot badkaret ger det hunden bara ytterligare ett själ till att fly. Det krävs två saker för att få ett djur att fly. Därför tar vi de utan det. De handlar om att ge och ta, jag ger atos tillit, trygghet och instruktioner. Han ger mig tillit, trygghet och fullföljer. De är att ge och ta. Detta gör vi såpass länge de går, så att han inte låser hjärnan mitt i. Om han inte blir låst så avslutar vi med lek. Så att de blir så roligt som möjligt.
De gånger han låser sig, hjälper jag honom loss och direkt han fattat så avslutar vi. Precis som ovan, på att roligt sätt..

Sedan måste jag också påpeka att det verkar som vissa tror att en hund är som en häst. Skillnaden mellan dessa är att hästar lämnar du i stallet och åker hem. Hunden är med dig 24/7. Det är ett helt annat ansvar, de är någon som kräver mer psykisk och fysisk ansträngning. Då den lever med människa hela tiden. Har du inte förstått de, då ska du inte ha hund, inte heller prata om hundar och deras beteende..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: