justbeccca

Sista terminen!

Kategori: Allmänt

Igår hoppade äntligen sista terminen på komvux igång. 4 nya kurser är redo att kämpas igenom, alla intressanta och med en måtta svårighet. 
Dock det jag anser svåras är att förstå den nya distansleverantörens hemsida, Hermods. Kurserna innan denna termin har ju lästs på Infokomp. Så vi börjar detta nya år med en stor skopa förvirrning. Men allt kommer lösa sig under tidens gång. 

Det är en kurs jag verkligen ser fram emot att läsa och det är kommunikation. 
Jag kan ju absolut störa mig på hur folk skriver och kommunicerar. Vissa lägger till massa minigubbar för att framför en känsla(jag är en av dom). Medan många andra har inte förstått innebörden av flera punkter på rad, eller hur man använder utropstecken. 
Vi kan ta exempel på om jag skriver ut att det gått super bra på en utställning med Akhela och de flesta skriver Grattis! följt av ett gäng gladagubbar så uppfattar man det som att de är glada för ens skull. 
Men får man en kommentar med "grattis grattis.." så uppfattar man inte någon form av glädje, utan mer någon som skriver något för att de måste men egentligen inte vill. 
För att analysera detta ännu djupare så kan man då jämföra när denna person skrivet på en liknande status till någon annan "Åh vad kul". 
För mig blir den jämförelsen att personen i fråga, stöttar den ena men inte den andra. Samt att tack vare släktskap måste man vara "trevlig" men framstår som otroligt negativ. 
Samt att en hög grad av avundsjuka ligger i grunden till dessa oskiljaktiga kommentarer. 
Låt mig även tillägga att det är hundar av samma ras som ställts ut, på två olika utställningar. Vi är även syskon som har ställt hundarna och vi stöttar varandra till 1000. 
Jag stör mig på att inte de som då ska vara "visare" gör samma sak. Utan de ska försöka forma någon form av tävling mellan oss.
Detta är genomgåenda inom andra områden också. Funderar starkt på att ta bort personen från min facebook för att tydligt visa att jag inte är med i någon form av tävling eller favorisering. 

För att byta ämne  så utöver kommunitkation så kommer tre andra kurser med olika inriktningar att läsas.
Sedan har ju våren självklart massa mer att ernjuda: 
- Uppfödarutbildningen fortgår
- Min första Cirkel (valp/unghundscirkel) 
- Freestyleinstruktörsutbildningen
- Min första kurs i Freestyle
- Träna och försöka hinna tävla 
- Utställningar
 
Våren 2015 har alltså mycket att erbjuda och mycket att se fram emot. 
Eftersom vi började detta år med att bli förkyld, samt halka omkull och skada högra handleden. Så jag har två inte riktgit friska handleder så hoppas vi på ett resterande friskt år. 
Sedan måste jag också bestämma mig vad jag vill utbilda mig till. Som det är just nu, vet jag inte alls, känner att en inriktning passar mig utmärkt. Men den utbildningen är 4.5 år och på annan ort och jag känner inte det minsta för att flytta till hösten. 
Men jag har några månader på mig att fundera och jämföra flera utbildningar. 
 
 
///
Becca
Tillägg:
Man kan inte tro genom denna jämförelse att Akhela fick Excellent och 1 placering. 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    ❤️

    2015-01-24 | 10:38:42

Kommentera inlägget här: