justbeccca

Tiden går fort

Kategori: Iphone

När man har roligt, eller mycket att göra. 

Efter nyår så började jag skolan. Tandsköterskautbildningen här i stan. Första veckan hade jag fortfarande hjärnskakning, sviter av nackspärr och kände fortfarande av benhinneinflammationen. Men värst var nog hjärnskakningen.
Mycket information på startdagen, vilket jag hälften ej kommer ihåg. 
Torsdag och fredag hade vi genomgång och påbörjade kursen vi skulle läsa de första veckorna. 
Kan säga så här, att läsa 40 sidor med information är inte att rekommendera. Texten flyter ihop och illamåendet är ett faktum. 
Men allt löste sig och nu idag gjordes första salstentan. 
Känner mig extremt nöjd och känner att jag har koll på läget. Med just hygienkursen. Trots en veckas sjukdomsfrånvaro, en halv dags frånvaro på grund av besök hos veterinären och två dagars frånvaro på grund av parningsresa med Akhela. 

Denna vecka börjar vi en nu kurs, men vår andra lärare. En kortvarig kurs på två veckor(8dagar med teori) och 2 dagar av dessa veckor ska spenderas på Unis hygienistklinik som skolan lyckats hyra. 
Bara denna termin hela 6 gånger och vi har redan varit där en gång. Vilket var super roligt och otroligt givande. 

Vi har även fått reda på vart vi kommer ha praktik och jag kommer vara på skoghalls folktandvård i två veckor. Ser verkligen fram emot detta :-D

Annars rullar livet på helt och hållet, med både fram- och motgångar. 

Parningen med Akhela gick inte helt smärtfritt. Vi fick byta hane på grund av en tilltänkta hanens prostata upptäcktes vara förstorad när vi skulle para. 
Sånt kan som sagt hände när man väljer en äldre hane, men ur detta kom något bra. Vi behöll samma linjer, men Åliwer är numer farfar till fadern Akhela är parad med. 

Ett inlägg om parningen kommer och jag tänkte faktiskt försöka uppdatera här under resans gång. 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: