justbeccca

Framsteg, äntligen!!

Kategori: Hundar

När Akhela och kah var på privatlektion hos Ingemar Roselin den 21/11 fick vi några läxor. Dessa läxor är några av dem som tar längst tid. 
-Passitivitetsträning
-Apport/hålla fast 
-Inte dra i det förbannade jäkla kopplet

Igår på vårt sista pass för dagen så kunde jag se framsteg med apport/hålla fast läxan. 
Akhela har börjat lyfta upp huvudet, utan stöd från mig. Vilken resulterar i att hon håller längre! Varenda gång dessutom. 
Tror ni jag höll på att dö av lycka?! Glädjen fick visa sig efter träningspasset. Akhela är en sådan hund där det krävs otroligt mycket fokus och tydligt kroppsspråk. 

Jag satt förra veckan och beklagade mig just över denna del i träningen. Över stt det inte känns som några framstegs görs och det var bara allmänt drygt. Men alltså nu, nu vill jag inte sluta. Någonsin! 
Om några veckor kanske man kan byta ut mot dummysar. Men innan dess ska även miljöträningen i detta moment in. 
Så vi tar det sakta, riktigt riktigt sakta. 

Tror ni jag somnade lycklig igår tillsammans med två nöjda hundar i sängen till ljudet av lugnande musik? 
Atos fick ju själv träna samma sak, då han helt plötsligt visade intresse för våra apporter, som förövrigt är trasleksaker som ej får lekas med. 
Super bra tips från vår tränare :-) 

Idag ska vi fortsätta på samma sätt, samma känsla, samma sinnesstämning och med samma resultat. Det har jag bestämt. 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: