justbeccca

Träning och möte

Kategori: Iphone

Denna veckan har Akhela tränats med stopp signalen med pipan och Fotgående. Eftersom min läxa förra gången var att lära mig korrigera Akhela när hon testar gränserna ordentligt i träningen. Så har vi tränat mycket på det ocj just i Fotgående är hon kung på att testa gränserna. 
Vilket har resulterat i en underbara träningspass :-D 
Stopp signalen börjar fastna, men det kommer ta lite längre tid än det annat. 
Jag har på min stopp signal gjort så att Akhela ska sätta sig. Av den enkla anledningen att hon är så grymt nyfiken på allt som finns runt om, så om jag ska kräva att hon ska ligga ned. Bäddar jag för misslyckande. Vilket jag självklart inte vill. 

Även så har Akhelas tassår läkt ihop fint och bra, så nu går det träna bättre med mer fokus från henne. 
Så söndag är det dags för kurs igen :-) 

I onsdags var det även möte på klubben. Utbildningskommitten hade möte och nu har vi delat upp allt, så det ska bli lättare. Jag fick en uppgift som faktiskt inte alls kommer ta mycket tid för mig att göra. Så detta kommer bli super bra. 
Så numera sitter jag i 3 kommittéer på klubben och i styrelsen. Super kul! :-) 
Kul att kunna vara delaktig i utvecklandet av klubben. 

Annars så har veckan bestått av plugg, sol, promenader och mys. 
Idag ska även AC i bilen fyllas på, vilket kommer bli super skönt :-D men innan dess ska vi till garaget. 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: