justbeccca

Helgen, kurs och tass

Kategori: Allmänt

Helgen som varit var toppen. Lördagen fyllde husse 30 år och där blev de en överrasknings middag/fest i en hyrd lokal på Hammarö.
Lugn och skönt var det! 
På morgonen/dagen var husse i Karlskoga och kollade på driftning med vänner, medan vi andra fixade inför kvällen och vi hann även med fika med Johan L här hemma och pappa. 

Söndagen spenderades med fika hemma med Carro, David, Daniel, Flurka och Josse. Sedan åkte vi till välsviken och köpte glass allihopa. 
Sedan åkte jag och Carro hem efter ha kört ut David och Atos till svärmor. Jag bytte om och åkte sedan på kurs med Akhela. 
Denna gången var Akhela lättare att träna och inte lika över allt som sist. Dock så tycker hon att det hon kan behöver hon inte göra fullt ut. 
Så min läxa denna gången var att lära mig säga ifrån till Akhela när hon medvetet skiter i stt göra det jag ber om. 
Sedan ska vi fortsätta utveckla svårigheterna i apporteringen. Så nu har vi kommit så pass långt att Akhela ska sitta kvar med apporten i munnen medan jag går ifrån henne någon meter. 
Kan även tillägga att grabbarna på kursen var mäkta imponerade över hur duktig Akhela car med apporten. Deras hundar vill inte ta/hålla fast apporten i munnen. Så hon kompenserande väldigt bra där :-) 
Dock ser det inte ut som vi kan åka på söndag. För Akhela slet bort en bit av trampdynan i förrgår, så allt hänger på hur läkningen går. 
Samma sak gäller utställningen på lördag... 
Så alla planer har gått i stöpen just nu:-/

Men vi ska träna på som vanligt och Akhela har fått springa lite i skogen igår, men under kontrollerade former och utan andra hundar. 

Nu år det kaffe time i solen! 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: