justbeccca

Tankar för fortsatt studier

Kategori: Allmänt

Helt ohundigt inlägg, men mycket viktigt ändå.
 
Jag studerar nu sista terminen på komvux för att få ett slutbetyg på gymnasienivå. Mitt stora problem nu är, vad ska jag söka till hösten? 
Jag är ganska så trött på att plugga, men att ta en paus känns ändå inte helt bra. Vill bara bli klar med skolan och kunna börja jobba på riktigt. 
Jag har några program som jag är intresserade av, vissa är några år och vissa är nått år. Men det är en sak jag inte riktigt kan släppa och det är juristprogrammet. 
Det jag är mest nyfiken på nu är om någon av mina läsare har läst juristprogrammet? 
Om någon av er har, vad fick er att börja läsa det? 
Var det en kul/bra utbildning? 
Det som gjort att jag är nyfiken och att jag inte kan släppa just detta är för jag insett hur otroligt lätt jag har för att förstå alla juridik kurser jag läst nu på gymnasiet(jag vet att de är lättare). Men det finns ett men, med i detta och jag vet inte varför. 
Så jag skulle gärna vilja ha lite info av någon som gått utbildningen. 
Jag vet att utbildningen är 4.5 år och det är en låååååång tid till att studera. Men om det är värt det, så kan jag tänka mig göra det. Men som sagt, det finns ett MEN med i detta. 
 
Ni kanske har tips på något annat program som är roligt att gå, så får ni gärna skriva om det också. Förutom de dära jäkla hälsa och wellnes programmen. Då det finns ett överskott av dessa. Så det är inte ett dugg intressant för mig. 

///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: