justbeccca

Inget paket kvar

Kategori: Hundar

Tänkte skriva lite snabbt här innan jag däckar. Någon grå sak väckte mig 06.22 i morse.. 
Atos var på återbesök idag, där tiden blev ändrad från 13.30 till 09.15. Då vi sa att om det går så kastrerad vi honom när allt ser bra ut. Så veterinären ringde igår eftermiddag när hon hade upptäckt vilken tid vi hade fått och ändrade. 

Åkte till veterinären idag och visste i te helt om hur det skulle bli. Jag hade hunnit ringa Folksam för att kolla hur de ställde sig till en kastrering som görs på grund av medicinska skäl. 
Väl hos Vet kollade hon noggrant, vi pratade och sedan gick hon och hämtade Atos riktigt Vet(samma som opererade Akhela i höstas) som även han gjorde ett utlåtande och bollarna skulle bort, på en gång och det är för hans skull, alltså hans hälsas skull. Så försäkringen ska gå in, var det sista han sa. Självklart tyckte han synd om Atos som hade detta problem med bollarna(verkar ligga i naturen hos män att tycka synd om han just nu). 

Så jag fick lämna Atos kvar hos veterinären. Åkte där ifrån strax innan tio och åkte raka vägen hem. Tog en härlig runda i skogen med Akhela och sedan åt vi frukost. Efter frukosten däckade båda i soffan. Vaknade igen vid tolv. Haha! 

Vid halv tre hämtades Atos och han var sååå drogad. Han var dessutom lugn! Det är inte Atos, han är aldrig lugn efter narkos! Men helt underbart. Dock fick jag hålla i honom när han skulle göra nr.2. Hehe
Atos har varit trots allt väldigt pigg, men pipig. Han har ert speciellt pip efter narkos. 
Så nu är Atos utan bollar. Ser konstigt ut, men nu gjordes inte detta för att vi kan kastrera. Utan det var medicinska skäl och självklart går hans hälsa först! 
Atos när han fick lugnande, han stod och stirrade in i väggen i 3min. 

Och tillslut la han sig,efter minst 10min vandring fram och tillbaka. 

Ska skriva mer om Akhelas träning, men inte idag. 
///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: