justbeccca

Träningsdagbok

Kategori: Hundar

Äntligen har kah kommit igång med en av sakerna jag under det senaste året planerat jag ska göra. Att skriva träningsdagbok. Visst några enstaka gånger har jag skrivit. Men nu, ny har jag tagit en helt nu bok till varje hund och börjat på nytt. Från där vi är idag och framåt! 
Kan verkligen känna hur skönt det är att sätta ord på sakerna på ett ställe där ingen vet mer än jag och jag vet även att jag kommer ha användning av den i framtiden. 

Kvällen spenderades på klubben, med passitivitetsträning men även ringträning och pallträning. 
Det är ju så att jag och Akhela har ju kört fast i detta med pallen. Den plockar fram värsta sidan hos Akhela och då plockar hon fram en mycket frustrerad matte. Så vi har helt enkelt skete i den där förbannad pallen i några månader. 
Men idag, idag kände jag att Ulle på klubben var redan ute på uppdrag med pallen för andra, så hon gick testa Akhela och det gick super bra. Även med mig senare. Så nu har jag fått ett annat tänk på just pallen och även tips på hur jag ska träna den bäst. 

Ringträningen gick utmärkt, Akhela har verkligen växt till sig som individ och hanteringen är gudomligt bra. Hon börjar även få en mer framåt attityd i den och det är helt underbart att se. Allt arbete har verkligen gett betalning 😁 

Imorgon är det mera träning, plugg och jobbsök som står på schemat. Ska även hem till pappa när han kommit hem från jobbet och ska då träna passitivit hos honom. 

Vill även skriva att det är mycket i min träning med mina hundar jag inte skriver om. Så bara för att vissa saker inte nämns så ofta, så som ensamhetsträning, vardagslydnad osv, betyder inte det att inte det sker varje dag. Jag väljer själv vad jag vill dela med mig av och inte. 
Precis som att Atos tränas lika mycket som Akhela, och han gör sina framsteg inom det vi tränar. Men vi tränar just nu mest spår och sökbanan, vilket han kan perfekt. Nu handlar allt mer om att avancera. 
Det enda är att jag skriver inte alltid on Atos och hans träning, förutom i hans bok. Han är gudomlig på allt han gör, så ni behöver inte oroa er för honom. 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: