justbeccca

Veckan som gått

Kategori: Allmänt

Helgen som var spenderades precis som vanligt. David jobbade både lördag och söndag. Atos var med honom, men han var ganska så sur på David för att han inte varit hemma på hela veckan. På söndags eftermiddagen började Atos tina upp och känna glädje. 

På söndagen spenderade Akhela ocj jag några timmar på klubben med några medlemmar, där vi dela tog en promenad och även tränade koppelgång och följsamhet. Sedan var det bara lugn och ro resten av dagen. Promenader, handlande och sånt där. 

Måndagen kördes David till tåget, Alexandra till jobbet och en tidig morgon promenad med hundarna(ingen av dom var nöjda). 
Sedan var de full rulle här hemma, pluggande och grejandes. Hade tänkt kika på Nyhetsmorgon, men herregud vad allt ska handla om de där skit OS i ett skit land! Nej tack! Stöttar inte alls det denna gång, höll på att skicka ett svars ska till Tele2 när de skrev att jag fick mer datautrymme för OS. Tycker de kan sponsra något viktigare, som typ barncancer fonder eller något sådant! 
Men eftersom nyhets morgon suger just nu, så blev det träning med hundarna istället. Jag lägger mycket vikt i följsamhet hos Akhela. Atos fick söka, vilket han tycker är skit kul! :-) 
Måndagen gick och sedan var det tisdag. 

Tisdagen pluggades det, lång promenad, tränat ligg-kommande to h äntligen då förstod hon vad jag ville. Jag använder mig mest av shaping, och denna gång med just ligg gav det utdelning, innan har Akhela haft väldigt svårt för just ligg-delen. 
Kvällen spenderades på klubbens tisdagsträning. Denna gången var vi på Ikea parkeringen. Super kul! Och fick många bra tips och idéer. Akhela tränades på kontakt och följsamhet med störning. Men även på hantering, första steget av "okänd". 

Onsdagen så åkte vi till klubben på förmiddagen och tränade följsamhet där hon ska gå in på vänster sida. Lite svårtatt  se när hon hår perfekt själv, så Ulrika fick klicka varje gång hon var i rätt läge. 
Även då tränad vad hantering och Akhela visste precis vad det handlade om och att man får ju MÄNGDER med godis :-) Hon sökte även kontakt och blev hanterad av en helt okänd(medlem på klubben). 
Jag agerade även figurant åt denna medlem vid deras träning, Fap(fordons avlämningsplats). 
Efter träningen på onsdagen så åkte jag hem, gick över till grannen och hjälpte henne träna Fotgående, var ute ett bra tag. Sedan tog vi en kaffe innan det var dags för mig att byta om och åka och hämta Alexandra för en fika på bergvik :-) var hemma strax innan åtta och då blev det en varm dusch och sedan mer eller mindre sängen. Hade en sådan hemsk huvudvärk :-/ 

Torsdagen började redan 06.30, sedan var det full rulle. Morgon promenad, frukost, plugg, mail-kontakt med lärare, lek i rastgården vid 11.30 - 14.00. Pratade i telefon från 14.30 -16.00, jag vet att det är länge, men jag pratade med tre olika :-P 
Vid 15.00 fick jag veta att David var på väg hem, sjuk. Så när jag la på sista samtalet så stor städade jag, bäddade om och tvättade. Samtidigt som jah lagade mat och drack kaffe med Alexandra. Ibland är jag effektiv! :-P 


Idag är det alla hjärtans dag och alla gör denna dag till så stor. Jag förstår inte, gör ni inget för de ni älskar resten av året? Menar David och jag uppskattar och visar uppskattning många dagar om året, så behovet av en specifik förutom våran årsdag och halvårsdag behövs inte(känner vi). 
Men mysigt har vi, ger presenter och äter alltid smörgåstårta! <3 

Till veckan fyller jag och mamma först år på onsdag och då kommer även hon och Carro hit! :-) 
På torsdagen har David och jag 3,5år och detta firar jag med att lämna över mina hundar till mamma medan jag går på en Clinic i Fotgående för Eva Brofäldt med Isabella ;-) 
På lördagen är det 25års kalas och där emellan allt detta ska träning, plugg och livet hinnas med ;-) 


Längtar så tills nästa vecka! Men först ska jag njuta av en underbar helg med mina finaste och håller tummarna för att Alexandra vill titta på melodifestivalen med oss på lördag igen, vi har ju faktiskt tittar på alla tillsammans hittills :-) 

///Becca


Kommentarer


Kommentera inlägget här: