justbeccca

Träning och möte

Kategori: Hundar

Mina dagar består i princip av att träna hundar, rasta hundar, sova och kika på någon tv-serie. 
När man är sjukskriven får man otroligt mycket tid att inte göra något på. Så dagarna blir ganska så långtråkiga, vilket då gör det lätt att man somnar en liten stund. 
Igår var meningen att jag skulle åkt antingen på tisdagsträningen på klubben eller på ringträning med ägaren till Akhelas pappa. Men jag somnade strac innan 17 och vaknade inte förens efter 18. 
Men idag är det annorlunda, tänkte åka ut till klubben vid 16 för att träna och promenera innan vi ska ha möte med instruktörer/cirkelledare/assistenter inför höstens kurser. Vilka kurser som kommer att hållas.
Efter detta ska jag åka hem, beroende på all info och hur trött jag är så ska jag kunna skicka ut mall till alla som ska hålla i kurs, så jag får in det snabbt och det kan komma ut på hemsidan så snart som möjligt. 
 
Jag tänkte träna utställning, men en ny taktik idag. Akhela har börjat med att springa för kung och foster land i ringen. Vilket gör att det inte ser bra ut och jag måste bromsa henne hela tiden och detta påverkar ju självklart hur hon visas upp. 
Sedan ska jag träna positionen, samt sätta ihop en kedja om det funkar. En egen kedja som inte är så normal, men det handlar om att jag behöver se hur hon ligger till. Hoppas det funkar. Hon och jag behöver komma någonstans. Allt vi tränar är så indelat i så små moment att man slutar se framstegen. Då man konstant är där och peter och ska snygga till det.. Skit störande! 
 
Mailade även en tränare i Kristinehamn igår angående hans kurser i jaktlydnad. Förklarade om Akhelas psyke och vart vi träna i våras och hur missnöjda vi var över träningssättet. Så får se vad han svara, jag hoppas på honom. Vill kunna träna jakt delen också med Akhela. Men om allt inom jaktlydnad ska vara som förr hårdhet för samarbetsvilja, så vet jag inte om det är något för oss. 
Men jag hoppas på honom, så håll tummar, tassar och tår för att han är en bra instruktör. 
 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: