justbeccca

Torsdag!

Kategori: Hundar

Gårdagens träning och möte var otroligt givande. Kunde inte haft ett bättre avslut på en faktiskt jäklig dag. 

Träningen blev allt i ett, hundmöten blev målet. Med en på klubben, Maries valp på 6 månader. 
Akhela beteende sig exakt lika som valpen. Haha 
Men jag fick med Fotgående och ingången tom positionen. Allt liksom som en kedja och helt oplanerat i den situationen! 
Alltså ni kan nog inte förstå lyckan när Akhela alldeles självmant bjöd in till det beteende och ni kan nog räkna ut själva hur mycket hon belönades 😁

På själva mötet var vi bara 3st, men vi var effektiva och kom fram till otroligt bra saker. 
Det kommer ut två kurser till på klubbens sida och eventuellt en till. Det beror på om vi får tag i någon som vill hålla i viltspår. 
Jag ska även kolla upp om vi eventuellt kan få innan jaktintruktör till våren, som jag själv även tänkte gå privatkurs hos. Han lät väldigt bra när vi mailat nu. 

Sedan letar jag som en tok efter en freestyle bok som klubben ska köpa in. Till klubben i främsta syfte till mig, då jag ska utbildas till freestyleintruktör. Ska bli så kul att någon gång under nästa år förhoppningsvis kunna hålla i egna kurser, som dessutom är väldigt eftertraktade. Sååå spännande!! 😁😁

Till dagen idag så har Akhela lekt i i tre timmar i rastgården på skoghall med 4 av sina bästa vänner, plus fyra nya hundar, varav två var mops, en dvärg Snauser (stavning?!) och en liten blandras hane. 
Akhela skötte sig över förväntan. Trodde aldrig hon skulle vara så duktig med mindre hundar.
Sedan tränad vi lite henne, mest på stå. Då vi ska som sagt på utställning på lördag. 
Sedan har jag grejat med klubbens dokument, så som välkomst mail till nya medlemmar, fixat i ordning kursmallar som skickas ut till de som anmält sig till kurs. 
Mailat med medlemmar, mer eller mindre fixar och trixat med klubbens mail. 
Jag har något att göra på dagarna och det är jag väldigt tacksam för. Plus på det så känner jag att jag gör något betydande för klubben. 

Efter allt detta så hämtades husse upp vid tåget, då åkte vi och handlade schampoo till Atos, då hundarna har olika märken också köpte vi älgben som de har att mumsa på. Märket är Much. Vi har älgben från förra årets skjutna älg, men jag har inte delat de än och som läget är nu med min smärta så kan jag inte det heller. Så nu provade vi att köpa och det gick verkligen hem. 
Båda hundarna morrade åt varandra när de kom för nära, vilket de normalt sett inte gör. 



Nu är det natten i detta hushåll. Imorgon kommer Tia och vi har massor att göra utöver det :-) 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: