justbeccca

Kärlek till spår

Kategori: Iphone

Sitter ute i solen och låter tiden gå. Husse är på väg hem från sitt möte och om en timme ska vi vara på Skanska och kika på barackerna. Ska bli kul att göra något för klubben. Den som ser bäst ut kommer vi eventuellt att boka, men självklart så ska kassör och ordförande få ha lite åsikter och bild ska läggas upp på styrelsens FB sida. Så vi är inte helt ensamma om att bestämma. 

Det har varit en lugn och skön dag hittills. Hundarna har varit lugna och fina. Mest slappat i solen faktiskt. David har varit på promenad med alla tre, så jag kunde vila lite mer. Hann ju även träna lite stå med Akhela. 
Tänkte jah ska satsa på en till inofficiell och sedan en officiell utställning. Men innan den officiella vill jag att Akhela ska ha gått anlagsprovet i viltspår. 

Senare i eftermiddag blir det ju klubben. Då är planen hundmöten med Marie och hennes valp. Om jag hinner innan så tänkte jag lägga ett klövspår och testa Akhela på det.
Sedan ska jag fråga om Marie kanske vill lägga ett fejk anlagsprov till henne någon dag när hon har tid. 

Jag har en speciellt kärlek till spår, speciellt viltspår. Det är något med det som verkligen får mig att känna mig tillfredsställd. Både träna mina egna och även andras hundar i det. 
Kanske skulle satsat på att utbilda mig inom det? 

Nej, dags för att fixa mig i ordning :-) 
///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: