justbeccca

Utställningen

Kategori: Hundar

I lördags var då min och Akhelas livs första officiella utställning. 
Det var en rolig, intressant och lärorik dag. Jag bara njöt av hela alltet, en massa hundar över allt i alla olika storlekar!

Dagen började med att klockan 05.58 vaknade Akhela och det var saga för morgon promenad. 25min senare så pratade jag med min pappa, som var den enda mer än jag vaken. Sedan en dusch och bädda ihop över delen av sängen. När klockan var 06.50 vaknade dom två andra av väcker klockan.
Kan även dela med mig av Akhelas lilla grej på natten, hon sov från 23-02 i sängen med Alexandra under mig. Klockan 02.00 vaknade hon och hade panik över stt jag låg överst i våningsängen, och eftersom Alexandra är halt på ena foten och Josse höjdrädd. Så var det bara att ta en tunna bäddmadrassen, täcke och kudde med sig ned på golvet och lägga sig för de sista timmarnas sömn. Dock så blev Akhela skit nöjd över att jag kom ned, men hon klättrade upp i sängen till Alex och la sig och sov... Ett tag, sedan kom hon ned till mig. Men just där och då, var jag inte så nöjd på henne.

På själva utställningen var allt toppen. Satt och tittade på alla 29 innan weimisarnas tur. 
Träffade mamma, pappa, mormor ocj tre syskon till Akhela. Akhela fann snabbt en bästa kompis, bror Tott. Som också bor här i Karlstad tillsammans med deras pappa. 
Utställningsresultaten blev mycket bättre än jag trodde. 
Akhela fick excellent och blev konkurrens 2:a mot sin syster. 
Tott fick samma mot deras andra bror. Som även fick CK(tror jag). 
Pappa blev BIR.
Sedan kommer jag inte ihåg, men mormor gick vidare till bästa veteran men kom inte vidare där.
Akhelas första officiella rosett! :-)
Som jag självklart glömde köpa ut. Men uppfödaren var där igår(söndag) med, med sin tredje ras. Så hon var super gullig och fixade detta till mig och ska skicka hit den nu denna veckan :-) 

Hela vägen hem från Västerås gick det i sitt 120km/h. Lite mindre än två timmar hem. Trötta som fasiken, packdd vi upp, suchade och sedan åkte vi till en resturang i stan och käkade plankstek. Eftersom vi inte fick någon i Västerås. Mätta och nöjda åkte vi i princip hem ocj sten dog. 
Akhela sov hela vägen hem från Västerås och hela kvällen på lördagen. 
Nu har hon vilodagar, minst 2st. Men eftersom vi misstänker att det är nära löp så kan hon eventuellt behöva någon extra dag. Vi får känna oss fram. Akhela är så lätt att läsa av i sånt. 

Ni ska få se biler när jag får dom av Alexandra och Josse. Inga bilder tagna med med min telefon. 
Så länge får ni kika på den uppfödaren tog på oss i ringen. Jag har ärligt snott den från lockafågelens FB sida. 
///Becca 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: