justbeccca

Atos, min älskade Atos <3

Kategori: Hundar

Har inte skrivit sedan vi var in förra tisdagen om hur allt gick. 
De tog 6 blodprover och ett urinprov. 
Fem av blodproverna kunde vi få svar på ganska så direkt.
Där var snabbsänkan lite hög, 36 och den ska ligga på 30. 
Annars såg blodproverna bra ut. Borrelia provet visade negativt. 
PH-värdet i urinet var lite högt de med, men inget hon oroade sig över heller. Det hon kollade efter var så han inte kissade ut för mycket proteiner. Då han dricker väldigt mycket, vilket leder till att han kissar mycket. 



Det vi väntat på nu, sedan tisdags förra veckan är svar på sköldkörtelsprovet. Veterinären ringde i tisdags morse, men eftersom jag inte har mottagning hemma. Så kom inte samtalet fram och när jag ringde upp så var hon hos en patient och skulle ringa upp. Men det hände inte och idag(onsdag) så var hon ledig. Så imorgon(torsdag) får vi på eftermiddagen/kvällen veta vad provet säger. Men jag utgår från att det är negativt det med nu. Medtanke på hur icke bråttom de har för att meddela resultatet. Tycker det är lite taskigt mot en orolig hundägare att låta denna vänta några dagar extra från det att resultatet kommit in. Menar någon annan kan väl i alla fall meddela hur resultatet ser ut. Är det negativt så kan man säga att "din veterinär vill prata om hur ni ska gå vidare, men vi ville meddela att det var inte detta som var fel" menar det hade jag uppskatta. Sedan kanske jag hade haft flera frågor, men då har jag vetat i alla fall. 
Men vi får väl se imorgon vad de säger. Men vad jag snappade upp av hon i reception så verkar provet vara negativt. 

Så nu är ju då frågan, ska vi vänta ett tag och ha is i magen? Menar Atos har varit väldigt glad och pigg i helgen. 
Nu i veckan har han varit trött igen, men han är ändå lite piggare. Vill jag säga. 
Eller ska man gå vidare, och leta efter något man inte har någon aning om vad det kan vara? Och om vi finner något fel, kan vi vara säkra på att det är det som är felet? 
Eller kan det helt enkelt vara någon form av depression? 

Jag blir bara snurrig av alla dessa funderingar och jag önskar någonstans att sköldkörtelsprovet skulle visa positivt. Då hade vi vetat vad felet var och det är inget livsfarligt och inte som kräver medicin av smärtlindringstypen. Utan ett hormontillskott. Då kroppen inte producerar detta själv. 
Men ja, helst vill jag att han är frisk och  pigg! 

Nej, nu lägger jag ned detta för idag. Hjärnan går på högvarv. Dels på grund av plugg men också på grund av för mycket tänkande på Atos. 
Men nu vet ni hur det ligger till, än så länge. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: