justbeccca

Klickercirkeln

Kategori: Iphone

Idag var det dags för klickercirkeln. Den är ju egentligen för Atos. Men Akhela får att hänga på och lära sig ett och annat.
Det som faktiskt är värst är att lära henne "stå" utställnings stå. Snacka om en total förvirrad hund, eller nej inte förvirrad. Hon klarar bara helt enkelt inte av att stå! Vilket gör att det kryper inom hela mig. Jag blir så jävla arg på henne, för jag vet att hon kan. Hon står super snyggt på eget bevåg, men inte när jag vill klicka henne. Även om jag har med mig den förbannade jävla klickern och väntar in henne. Nej, för då ställer hon sig inte. Men när den inte är med, ja då står hon super snyggt...

Men annars har kursen gått super bra, jag bara älskar att åka dit och prata hundar, träning och se när andra tränar.
Älskar även läxorna vi får. Vi fick en vanlig, som handlar om kontakt. Sedan fick vi det vi vill lära våra hundar. Alla fick olika, jag vill lära Atos apport. Så då fick jag läxa med hem om "håll fast" och "apport". Detta är alltså klickerinstruktioner som heter så.
Kan knappt hålla mig tills imorgon.
Jag hoppas så att paketet från hundkompaniet kommer imorgon.
Skrev till dom förut och frågade hur de hade tänkt kompensera för förseningen av paketet. De valde att försena paketet för de inte hade fått in leveransen av selen jag beställde till Atos. Men de frågade inte mig, eller om de kunde skicka den lite senare. Utan de valde själva att försena min leverans... Ganska bitter på dom! Hittills står hundkompaniet inte högt på min lista.. Snabba och enkla leveranser ska det vara. De ska även kontakta en vid problem. Jag handlade för fan för 1600kr..

Hur som helst, så ska jag börja imorgon med läxan på Atos :-) yeay!! :-)
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: