justbeccca

Varg är ett hett ämne

Kategori: Iphone

När man varje gång i princip går in på nätet just nu så svämmar det över om varg artiklar, åsikter hit och dit. 
Man måste antingen älska vargen eller hata den. 
Du kan inte vara neutral med en åsikt åt båda hållen. 

Säger jag min åsikt, ja då är jag varghatare. Även fast allt jag i princip säger är att det är vi människor som gjort att det är som det är idag.. 

Jag lyssnar mer än gärna på andras åsikter när det kommer till detta. Men att jämföra vargens jakt på boskap med att vi går in på ICA och köper kött, det är fel. 

Sedan ser jag det också som att det är alltid lättare att ha en åsikt om något man själv inte har med att göra varje dag än om man själv skulle det. 
Nu menar jag inte att alla i stan är varg älskare och att alla på landsbygden hatar vargen. 
Utan jag menar att så länge problemet inte är nära inpå, så är det lätt att ta på problemet lätt. 

Jag kan erkänna att jag själv känner mig inte alltid så bekväm i skogen. Jag lyssnar, jag kollar spåren, jag tar in hela omgivningen. Just för att jag vet att det gått varg på elljusspåret där jag bor för 6månader sedan. 
Jag kollar hur min hund beter sig, speciellt Atos. Han är mer vaksam än Akhela och hans signaler går att läsa så tydligt. Akhela måste växa i kläderna lite mer. 
Men dom får inte längre vara lös på sådana ställen som jag vet att ett revir finns nära. Då kan det handla inom 1mils radie. 

Hur ställer du sig i denna varg fråga? 
Är du lika irriterad över alla bilder och inlägg som svämmar över på nätet just nu? 
Tycker du vargen är ett problem? 

Säg gärna eran åsikt, kom ihåg vill ni inte ha eran åsikt publicerad så skriv det i slutet på kommentaren. 

///Becca 

Kommentarer

  • || mannen som kan prata om hundar || säger:

    Jag har personligen inte så mycket emot vargen, utan är snarare väldigt fascinerad av den :)

    Svar: Är faktiskt också fascinerad av vargen, men det är obehagligt att vara medveten om att man kan ha sällskap av dom i skogen.
    Becca

    2013-10-21 | 18:31:12
    Bloggadress: http://www.henrikolsson.eu
  • Camilla säger:

    Å ena sidan anser jag att vargen har rätt att finnas. Å andra sidan har inte jag tamboskap som riskerar att dödas. Svår fråga egentligen. Kanske är så att människan får ändra sina vanor för att anpassa sig till vargen?

    2013-10-23 | 14:01:02

Kommentera inlägget här: